Moet je tijdens het inbrengen van een spiraaltje ook ongesteld zijn of hoeft dat niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.7K

Het beste antwoord

Wanneer je ongesteld bent wordt een hormoon aangemaakt wat er voor zorgt dat de baarmoedermond wat elastischer is. Daardoor doet het minder pijn wanneer dit wordt opengetrokken om het spiraaltje te plaatsen.

Wel zo fijn, maar dus niet nodig.

Ook fijn omdat je na het plaatsen van het spiraaltje wat bloed kan verliezen. Tijdens je ongesteldheid merk je dat verder niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja hij wordt vlak voor of tijdens de menstruatie ingebracht want dan is het zeker dat je niet zwanger bent

Tip : neem ff een paracetamol in voordat je er heen gaat.

Ikzelf had al een bevalling achter de rug en het inbrengen deed eigenlijk geen pijn maar het schijnt dat als je nog nooit een bevalling hebt gedaan het wat pijnlijk kan zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij hoefde dat niet! Had wel veel pijn.. Was een paar uur niet in staat recht te zitten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn 2 dochters hebben beide het spiraaltje laten plaatsen. De een had even een vervelend gevoel ( werd gevraagd of ze wilde kuchen ) op het moment dat het spiraaltje geplaatst werd. De andere dochter had meer last, maar toen bleek het niet goed te zitten. Ongesteld zijn is het advies, maar het moet niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja een spiraaltje word meestal ( is ideaal) tijdens de menstruatie gezet. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.