De functie van de prostaat is het opslaan van zaadcellen en afscheiden van een licht basische melkachtige tot witte vloeistof, doorgaans 20-30% van het volume van de zaadvloeistof.

Het basisch karakter van de prostaatvloeistof neutraliseert de zure omgeving in de vagina, waardoor het sperma langer in leven blijft.

De prostaatvloeistof wordt uitgedreven met de eerste delen van het ejaculaat, samen met de zaadcellen, deze zijn dan beweeglijker, hebben een langere levensduur en een betere bescherming van het genetisch materiaal (DNA)....

(PROSTAATVOCHT EN SPERMA)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan in het voorvocht zitten, al zal het overgrote deel enkel in de sperma zich bevinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zaad is hetzelfde als sperma, dus tegelijk, daarvoor komt voorvocht en daar zit ook al een beetje zaad in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zit in principe in je sperma, maar in je voorvocht kan het net zo goed zitten. Dus door voorvocht kun je net zo goed zwanger raken. Doe het altijd veilig!