Ik ga Eird niet napraten, want ik ben het (behalve met haar laatste zin), volledig met haar uitleg eens. Ik ga alleen een toevoeging geven:

Bron 1: Begrippenlijst
(Je kunt hier op begrippen klikken, die in de volgende categorieën vallen:
- Activiteiten (bondage, kietelen, voetaanbidding etcetera)
- Rollenspellen (nursing, ponyplay, uniform etcetera)
- Termen (Dominant, sub, TPE etcetera)
- Voorwerpen (boeien, collar, schandblok etcetera)

Activiteiten, Rollenspellen, Termen, Voorwerpen

Bron 2: Contracten (Je kunt hier voorbeelden van contracten vinden)
'Een contract binnen BDSM is een overeenkomst tussen twee of meer personen (meestal een dominant en een onderdanige). De geldigheid van de overeenkomst kan voor bepaalde of onbepaalde tijd zijn.
In het contract staat beschreven wat er van beide partijen wordt verwacht. Dus doorgaans zijn het alle geboden en verboden. De reden waarom een contract wordt opgesteld is voor ieder natuurlijk persoonlijk. Vaak echter is de emotionele waarde van een contract de drijfveer. Het feit dat betrokkenen door het zetten van een handtekening 'er aan vast' zitten geeft een relatie een bepaalde formele status.'

----- DE AANRADER VOOR JOU ------
Bron 3: BDSM voor jongeren
Na het schrijven van dit heb ik gekeken hoe jong je was (en het u door je vervangen). Veertien jaar. Ik weet niet of je je aangetrokken voelt tot bdsm, maar dat is helemaal niet gek, want meer jongeren zijn dat. Daarom verwijs ik je door naar de laatste bron. Hier wordt dezelfde informatie gegeven, maar deze site is speciaal gericht op jongeren en is voor jou misschien wat interessanter. Ook is er een forum aanwezig, waar je je zou kunnen registeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor het forum zou je officieel nog even moeten wachten. Het is namelijk voor 16 jaar en ouder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de goede orde: mogelijk voel jij je helemaal niet aangetrokken tot bdsm, maar ben je wel erg nieuwsgierig. Mijn bronnen zijn dus -heel irritant- niet meer op volgorde. De EERSTE bron is een jongerensite.

Andere antwoorden (4)

BDSM is in de seksualiteit een afkorting om sadomasochisme en aanverwante praktijken mee aan te duiden. De afkorting wordt vooral in Engelstalige landen gebruikt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bondage discipline sadisme masochisme
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BDSM staat voor Bondage Discipline Sado Masochisme.

Bondage is het vastbinden van iemand, met touwen, kettingen of klemmen, met handboeien of op eender welke manier.

Discipline wil zeggen iemand trainen, temmen of opvoeden.

Sm staat voor sado-masochisme, oftewel sadisme en masochisme.
Sm begrippen zijn: vrijwillig, veilig en verstandig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is: "Wat is BDSM?" Daar heb ik een verklaring voor gegeven.
Voor de rest zou ik het niet weten. Ik heb er geen ervaring mee :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hehe die 3 begrippen horen er voor mij niet bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"vrijwillig, veilig en verstandig" zou moeten gelden voor elke vorm van seksualiteit. Echter dit is niet altijd zo, en ook niet altijd bij BDSM.
Deels eens met de vorige bijdrage

BDSM zijn ruigere seksueel getinte spellen, gebaseerd op ongelijke machtsverhoudingen.

BDSM is in feite een samenstelling van drie tweeletterige afkortingen:

B/D: Bondage and Discipline
D/S: Dominance and Submission
S/M: Sadism and Masochism

Bondage - vastbinden
Discipline - echte of gespeelde bestraffing

Dominance - Submission
Uitoefenen en ondergaan van macht, respectievelijk

Sadism and Masochism
Het veroorzaken en ondergaan van pijn respectievelijk.

Het achterliggende idee is dat dit met wederzijdse instemming gebeurd, maar niet zelden hebben deelnemers aan heftigere onderdelen psychologische problemen ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gedeeltelijk mee eens, behalve de laatste zin (-: een +