Kun je vaseline(dat vettige lippen spul) als glijmiddel gebruiken of is dit slecht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26.2K

Het beste antwoord

Vaseline is puur vet en dat hoort niet in een vagina. Bovendien vreet het latex aan, dus als je condooms gebruikt, moet je zéker geen vaseline gebruiken. En je loopt kans op nare vetvlekken in de lakens ;p
Echt glijmiddel tast de zuurgraad van de vagina niet aan, is veilig in combinatie met condooms, en voorkomt een ellendige plakzooi in bed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je :d

Andere antwoorden (9)

Dat zou ik niet doen want vaseline is wel erg vettig. Het lijkt me ook niet erg hygienisch want dat vet blijft wel lang binnenin. Ik adviseer toch een goede glijmiddel te gebruiken.

Toegevoegd na 54 seconden:
Helemaal met condooms raad ik dit echt af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doen, dit is slecht. Vaseline is op oliebasis en dit veroorzaakt vaginale infecties. Ook kan het rubber van het condoom worden aangetast, waardoor het condoom niet meer veilig is. Altijd glijmiddel op waterbasis gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vriend van mij had het gebruikt en ging daardoor brande dussee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Icm met een condoom nooit doen...!
Het tast het condoom aan en daarmee de veiligheid.
Wat betreft de huid reacties.
De andere antwoorden suggereren dat het slecht zou zijn voor de huid en slijmvliezen, maar echter vaseline is één van de meest zuiverste producten op de markt en heeft helende eigenschappen.
Dus ik zou niet weten waarom het niet gebruikt zou kunnen worden ( uitzonderingen daar gelaten)

Enjoy
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jahoor, dat kan prima. De glijmiddelfrabikanten hebben redenen genoeg bedacht om het niet te doen, maar kunnen dit niet echt onderbouwen, behalve natuurlijk dat van met condooms, dat is absoluut waar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor vrouwen is glijmiddel veel beter dan vaseline.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat het de condoom aantast lijkt me alleen al redenen genoeg om het niet te doen, dus het is wel onderbouwt waarom anders een condoom gebruiken als ze dan toch niet werken.
Voor het anale kanaal schijnt het regelmatig gebruikt te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MissBiggie
12 jaar geleden
Yup, het wordt niet voor niets "vriendjesvet" genoemd hahaha.
Je hebt ook massageolie waarbij er geen problemen ontstaan als die inwendig komen. Sla je 2 vliegen in 1 klap :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaseline raad ik sterk af. Het is vet spul om een droge huid mee in te smeren maar in je zit geen huid maar is puur vlees. Bovendien smeer je die vaseline dmv penetratie allen maar verder je baarmoeder in en kan je het niet meer schoon krijgen. Voorin je vagina wel maar dan moet je zeep gebruiken om het schoon te maken en het gebruik van zeep neemt het zuurgehalte op zijn beurt weer af waardoor bacteriën grotere kans maken binnen te komen.
Er zijn zat glijmiddelen te koop dus snap niet waarom Vaseline dan gebruikt moet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ze zegt zelf dat het met condoom moet, dus het kan domweg niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel maar je hebt grote kans dat je condoom dan niet zo veilig meer is als zou moeten.
Een vriendin heeft het ook geprobeerd en was te spreken over vaseline met geurtje(menthol). Ook kan je eens tijgerbalsem proberen volgens haar.