Wat is wit/geel spul in de vagina?

Het stinkt een beetje aventoe. (het is niet bij mij maar een vriendin vroeg het me) en het blijft zitten achter de kleine schaamlippen is dit opgedroogd vagina vocht of opgedroogde urine of een soa of wat? Ze maakt zich er best druk om.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oef...!!!flink wat details heb je doorgekregen van je vriendin zeg!
prettig dat je zo met haar meeleeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben jij dit echt of je vriendin ? Je bent hier toch anoniem, het lijkt me niet dat ik dat zou willen weten.
Ook niet als ik een meid zou zijn.

Antwoorden (4)

Een vaginale schimmelinfectie is een ontsteking van je vagina veroorzaakt door een schimmel.
Ongeveer driekwart van de vrouwen krijgt tijdens haar vruchtbare periode wel een keer te maken met een vaginale schimmelinfectie. Veel vrouwen schamen zich voor het feit dat ze een vaginale schimmel hebben omdat ze onterecht denken dat het een seksueel overdraagbare aandoening (SOA) is of dat het met een slechte hygiëne te maken heeft. Beide zijn niet waar.
Een vaginale schimmelinfectie is niet gevaarlijk en niet besmettelijk, maar wel heel vervelend.

Het heeft te maken met een verstoorde zuurgraad in de vagina.
Klik even op de bron en lees er meer over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je niet druk.
Vaak 2 weken nadat je ongesteld bent geweest krijg je een eiersprong. Hier krijg je vaak vee afscheiding van, en daarvoor gebruiken ze vaak inlegkruisjes.
Als je schaamlippen rood en opgezet zijn, dan kan dat duiden op een infectie. Maar ook als je afscheiding heeeel sterk ruikt en je veel jeuk hebt.
Soa's geven vaak meer klachten dan alleen afscheiding.
Maar wil je er 100% zeker van zijn, dan zul je echt naar je arts moeten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heet (als het is wat ik denk) witte vloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is het een vaginale schimmelinfectie maar ga voor de zekerheid even naar de dokter.
Een heel goed middel tegen vaginale schimmelinfectie en dikwijls veel beter werkend dan de middeltjes van de huisarts, is een beetje yoghurt in de vagina aanbrengen en dit een aantal dagen herhalen. Dit is een heel oud huismiddeltje en werkt over het algemeen uitstekend. Ik weet dit uit eigen ervaring en heb het ook van mensen in mijn omgeving gehoord. Zelfs mijn vroegere huisarts vond dit een prima middel. Het heeft nl. met de verstoorde zuurgraad in je vagina te maken zoals anderen hier ook al zeiden. Dit alles als het natuurlijk echt een schimmelinfectie is.