Officiele cijfers zijn er niet echt, maar de meeste onderzoeken lijken ongeveer 3-4x per week aan te wijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag het je ouders.....

Heel verschillend denk ik. Afhankelijk van de zin, de tijd, de mogelijkheid. Een baby die de halve nacht krijst of een puber die regelmatig niet thuis is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijnes hebben het alleen gedaan om mij en mijn broertje te krijgen, verder haten ze seks en vinden ze het ordinair :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je nagaan hoe graag ze jullie dan wilden!
1x p/week, met mazzel.
ligt aan de energie, slaapgedrag kind, andere omstandigheden daar gelaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb ik toch medelijden met dit stel...als ze het 1x per week doen.Ikzelf heb ook 2 kotters rondrennen,en nu ze ouder zijn is het idd lastiger om sex te hebben,maar waar een wil is,is een weg.Mijn kinderen weten nu wat pap en mam aan het doen zijn als de slaapkamerdeur gesloten is.
Ik schat 4x per week... Maar het hangt er vanaf hoe gestoord het echtpaar is.

Toegevoegd na 3 dagen:
kom maar op met al die minnen haha :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker optimistisch hiero ;-))
Dit is een vraag waar geen specifieke antwoord op gegeven kan worden. Over het algemeen? Tsja iedereen is zo anders en heeft met verschillende factoren te maken.
Moeilijk te zeggen

(waarom wil je dit überhaupt weten, ter vergelijking? :p)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij ons is er qua sexleven niets veranderd toen de kinderen kwamen. het is gewoon wel eens vaker een vluggertje omdat je nooit weet wanneer er een wakker word ect.
het nederlands gemiddelde staat op 2x in de week.
naar mate de kinderen ouder worden en dus zomaar je slaapkamer in kunnen lopen zeggen ouders sneller laat maar of nu even niet.
dus alleen denk ik dat feitelijk de duur van de sex korter word, en niet de hoeveelheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
min is niet van mij..... wij wisten als kinderen al van kleuter af aan, dat de slaapkamer van onze ouders voor ons 'verboden' terrein was : we mochten alleen op uitnodiging binnen....
Ook overdag : dan ging één van de ouders mee, als we daar iets vandaan moesten hebben. En dat vonden we heel normaal : volwassen mensen hebben hun 'eigen plekje' nodig, om ook eens 'volwassen' dingen met elkaar te kunnen bespreken ed. Mijn ouders werkten allebei, toen we naar school gingen : mijn vader in een andere stad, en ook de zaterdagen, en mijn moeder halve dagen in de ochtend. Heel logisch, dat zij tijd samen wilden hebben, elke avond als hij thuiskwam, en ging douchen en omkleden - dan waren ze gewoon even een half uurtje weg voor ' Jan en Marietje-tijd', en daarna was het weer 'pappa en mamma'-tijd.... En als we op zondagochtend, als kleine ukkels, ooit eens even 'in het grote bed' mochten om voorgelezen te worden, dan was dat gróót feest!!! (Herinner ik me nu nog, dat bijzondere gevoel....)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig .; bij ons werd het gaandeweg minder vaak maar beduidend langer. Want de enkele keer dát het er nog van kwam, namen we er wel uitgebreid de tijd voor. ;-)
Mijn man en ik doen het zo'n 3 keer per week. Wel uitkijken nu, ze kunnen opeens je slaapkamerdeur opengooien. Gelukkig nooit betrapt. Beetje plannen af en toe. Laten spelen bij vriendjes ofzo. Of als ze gaan sporten, sporten wij thuis! Lekker hoor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe jong je kinderen zijn,maar ik heb mijn kinderen uitgelegd dat als de slaapkamerdeur dicht is,dat ze ons dan niet mogen storen of eerst op de deur moeten kloppen.Maar ik heb een vraag voor jou avelon...geniet je wel echt van de sex als je dit moet "plannen"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja kloppen, hahaha, dat vergeten ze wel eens. We genieten zeker wel, ook al is het min of meer gepland. Zie het zelfs als voorspel. Bijvoorbeeld, kijken we elkaar aan en wetend dat we allebij zin hebben. Vragen we aan de jongens: "hebben jullie zin om te gaan zwemmen?" Langzaam bouw je een spanning op of door alvast smsjes te sturen: " we zijn straks lekker met z'n tweetjes". Snap je..
We doen het heus niet structureel op een vaste tijd of dag. En zeker niet verplicht. Als ik moe ben of andersom, maakt het niet uit. Dan een ander keertje.
Bij ons is het ongeveer 1 keer in de twee weken. Veel te weinig naar mijn mening, maar genoeg voor mijn vrouw. Vermoeidheid, combinatie peuter-kleuter in huis etc. spelen allemaal een rol. Maar het is een fantastische moeder voor mijn twee kinderen, en dat is véél belangrijker dan de frequentie.
P.S.: die ene keer per twee weken is wel steeds fantastisch goed!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is dat ; kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit, en de frequentie komt vanzelf wel weer terug. Enne....je weet het he ? Niets is zo opwindend als een man die helpt bij het huishouden ;-)
Als je het mensen in de kroeg of op straat vraagt, doen ze het elke dag.
Als je mensen in een anonieme enquete vraagt, doen ze het gemidddeld twee keer per week (dat is ook het cijfer dat in de regel wordt aangehouden)
Als je jonge moeders (en ook al iets minder jonge moeders) in de praktijk spreekt, heel eerlijk, vrouw tot vrouw, mens tot mens, ben je ab-so-luut GEEN uitzondering als er wel eens drie tot zes maanden overheen gaan, vooral tijdens de spits (baby tot flink end de lagere school-leeftijd). Daar komen mensen niet graag voor uit, en voor veel vrouwen is het een opluchting te ontdekken dat ze niet de enige zijn die eigenlijk haast nooit meer tijd EN zin tegelijk heeft, en dat het er dan ook nog eens van komt.

Ik denk dat je ook niet moet kijken naar gemiddelden per week, maar per levensfase. In het begin n**k je je suf, (minstens 6 x per week) tot het nieuwe er af is. Afhankelijk van de uiteenlopende behoeften (die vaak maar niet altijd bij mannen wat hoger is) wordt het al snel eens per week of minder (ik verbáás me er altijd over hoeveel mensen uiteindelijk schoorvoetend moeten toegeven dat er ook wel een hoop 'verplichte nummertjes' (letterlijk) tussen zitten. Want oh jee, we zijn toch wel normaal ??!! :shock:
Als je net kinderen hebt, en zeker als dat er meerderen zijn, heb je niet alleen een hele tijd wel iets anders aan je hoofd dan sex, er is ook met je hormonen, je lichaam en je psyche van alles gebeurt dat het niet meer echt prioriteit nummer één maakt.
Na verloop van een aantal jaar echter (mits beiden bereid zijn er aan te werken) komt zowel de tijd als de zin wel weer terug, en kan de frequentie ook wel weer wat oplopen.

Zo kom je alles bij elkaar vast wel om en nabij de twee keer per week gemiddeld voor het hele sexuele leven. Waarvan de eerste helft in de eerste twee, drie jaar, en de rest van je leven de andere helft.

De beeldspraak komt dan ook niet uit de lucht vallen : als je het eerste jaar van je huwelijk / relatie voor elke keer dat je sex hebt een knikker in een pot doet, en na dat eerste jaar haal je er elke keer een knikker uit, komt die pot uiteindelijk nooit meer leeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar hoe 'werk' je eraan. dat gaat dan toch ook over verplichte nummertjes? of net niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, zin maken / afspraken maken is meer dan alleen verplichte nummertjes waar je met je hoofd eigenlijk niet bij bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is nu net het probleem. Hoe kan je iemand zin doen krijgen? en aub niet de clichés van pikante sms'jes, champagne op bed, etc. want dat is naar mijn mening allemaal Flair-materie :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een vrouw bent is het makkelijk ; gewoon beginnen, dan hebben mannen in no time genoeg zin.
Als je een man bent wordt het lastiger, want 'gewoon beginnen' is dan wel zo ongeveer het láátste dat je moet doen. Vrouwen hebben hun hoofd pas naar seks staan als ze niet te veel andere zaken aan hun hoofd hebben en niet afgepeigerd zijn. Problemen uit handen nemen en helpen met huishoudelijke taken zijn dus afrodisiaca bij uitstek, zeker als je ze ook nog versiert met complimentjes, die echter wel een beetje overtuigend moeten blijven (geen geslijm ; dat werkt averechts). En soms moet je de situatie ook een beetje voorbereiden ; als JIJ zorgt dat het huis en de boel aan kant is, de organisatorische dingen voor de volgende dag geregeld zijn een oppas besproken, zal je vrouw zich met veel plezier een avond of weekend op iets anders kunnen richten. Al die pseudo-romantische damesbladen-bullshit scoor je bij mij eerlijk gezegd ook geen punten mee (vooral niet als je al tevoren weet wie het allemaal moet gaan opruimen, die kruimels in bed, die rozenblaadjes op de trap en al die achterlijke theelichtjes in de badkamer) . Maar er zullen gerust vrouwen zijn die er voor vallen Proberen kan nooit kwaad ; de gemiddelde vrouw kan een goedbedoelde poging vaak al erg op prijs stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
Dat is echt verschillend.Hoe jong is het kind?Heeft het kind veel aandacht nodig wegens ziekte of zoiets dergelijks?Hoevaak deden jullie het voordat het kind er was?De 1 is tevreden met 2x per week terwijl een ander al genoeg heeft aan 1x per week.Hoevaak je het doet is niet belangrijk...als jullie beide maar genieten van die keer dat jullie de kans krijgen.Vindt jij dat je niet genoeg krijgt,kan je ook nog altijd masturberen,al is dat niet vaak hetzelfde,I know...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet de vraag....de vraag is Hoevaak een echtpaar het gemiddeld per week doet? Niet hoeveel aandacht een kind nodig heeft of hoevaak de vraagsteller het doet en of ze ervan genieten en ofde vrouw te weinig krijgt.
Veel vrouwen met hele kleine kinderen zijn het de avond vaak baggerzat en hebben dan geen zin meer in seks. In die periode hebben echtparen over het algemeen het minst seks, 1 x in de maand zal geen uitzondering zijn.

Feit blijft dat er geen spelregels zijn verbonden aan het huwelijk met kinderen als het om seks gaat.
Je kan beter 1 keer per jaar een onverwachte heerlijke seks hebben dan 52 keer per jaar seks puur omdat het van je wordt verwacht en je dit als normaal beschouwd "want anderen doen het ook zo vaak....."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, één keer per jaar. Je moet een vrouw zijn :D
De gemiddelde die genoemd worden in vorige antwoorden liegen er niet om en zijn jammer genoeg gebaseerd op waarheid.

Dat sex goed en bevredigend moet zijn voor beide partners is wel duidelijk ook een man vindt het niets als zijn vrouw eens per week even op haar rug gaat liggen en terwijl ze de Viva leest hem even zijn gang laat gaan.
Masturberen wordt ook geopperd maar dat is al evenmin bevredigend.

Dat er vrouwen zijn die maanden of zelfs maar eens per jaar in staat zijn sex te hebben is diep triest en zegt niet alleen over die vrouwen iets maar zeker net zoveel over hun partner.
Natuurlijk is het hebben van een kind heel vermoeiend door nieuwe verantwoordelijkheden, slaap tekort, de verplichtingen eromheen en vaak wil de vrouw ook nog blijven werken.
Wat ook heel veel verschilt is hoe de vrouw erin staat en haar liefde en tijd verdeelt over haar kinderen en man.

Het is dan ook niet vreemd dat er zoveel echtscheidingen zijn omdat er in een relatie (hoe goed die ook is) een tweedeling komt zodra er een kind of kinderen komen, de eene kant de moeder en de zorg voor haar kinderen en aan de andere kant de man die zijn vriendin/vrouw/minnares ziet veranderen in "de moeder van zijn kinderen" en minder,weinig of geen tijd hebben voor hun man.
Dus zal hij zich ook anders gaan gedragen en ziet de vrouw in hem ook niet meer de man die hij vroeger was.
Logisch dat als hij dan een andere vrouw treft die hem gewoon wat aandacht geeft (en dat hoeft niet direct sexueel te zijn) hij toch snel het gevoel heeft dat hij thuis wat mist.

Tweede relaties zijn vaak veel beter omdat er meer tijd voor elkaar is (de twee wekelijkse kids vrije weekenden)
Natuurlijk speelt er daarbij ook mee dat op wat later leeftijd ieder zijn/haar lichaam beter kent en vrijer is in sexualiteit.

Gemiddelde zijn leuk maar houd je er niet aan vast het is niet voor niets een gemiddelde je moet het zelf naar eigen genoegen invullen niet iedere persoon heeft behoefte aan evenveel erotiek in zijn/haar leven maar het is wel heel belangrijk een partner te hebben die daarin gelijkwaardig is.

PS. natuurlijk zijn er ook stellen die samen kinderen hebben heel gelukkig zijn regelmatig heel goede regelmatige sex hebben die mogen zich heel gelukkig prijzen en trots zijn op die prestatie.