De pil onderdrukt je eigen cyclus totaal, waardoor er geen eisprong plaatsvindt.

Je bent dus, als je de pil netjes volgens de instructies in de bijsluiter neemt, de hele tijd helemaal niet vruchtbaar. Zelfs in de stopweek. Minder vruchtbaar dan helemaal niet vruchtbaar kun je niet worden, er is dus geen tijd tijdens pilgebruik dat je 'het minst vruchtbaar' bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord.

Andere antwoorden (3)

Je bent het minst vruchtbaar:
- als je elke dag de pil inneemt (niet vergeten)
- elke dag rond dezelfde tijd
- geen last van diarree of braken
- geen antibiotica die de werking van de pil verstoord.

Toegevoegd na 20 seconden:
Dan ben je de volledige tijd beschermd, ook in de stopweek.
13 jaar geleden
Als de pil (correct) neemt, dan ben je NIET vruchtbaar. Want dan krijg je namelijk geen eisprong... en zonder eisprong geen zwangerschap.
M.a.w. ; je bent élke dag van de maand beschermt tegen zwangerschap.

Toegevoegd na 25 seconden:
-Als je...-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij de dagen precies tussen je eerste pil en je laatste, dus rond pil 10-13.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je daar nou bij?