Hoe komt het dat mijn sperma doorzichtig is en niet wit is dit normaal als je jong bent?

Ik ben een jongen in de pubertijd en mijn sperma is niet wit maar doorzichtig wordt dit op latere leeftijd nog wit

Toegevoegd na 8 minuten:
Het is geen vocht want het is best veel en je ziet wel een heel kleinhartig wit maar dat is het dan ook

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
97.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is dus wel troebel, niet compleet kleurloos en helder als water? Mocht je het idee van hoe wit sperma moet zijn uit porno hebben: dat is best vaak nep. Sperma hoeft echt niet een soort yoghurt of melk te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SuzyQ's opmerking is waardevol. Door porno als maatstaaf te gebruiken kun je verkeerde verwachtingen krijgen.
In het verleden heeft 'de media' wel vaker voor verwarring gezorgd bij tieners. Ik kan me een artikel herinneren van een paar jaar terug waarin beschreven werd dat een jong meisje zich ernstig zorgen maakte over de kleur van haar menstruatie, die was namelijk rood in plaats van blauw. Het meisje had de reclames voor maandverband letterlijk opgevat.

Het beste antwoord

je zaadcellen worden vermengt met vocht uit de prostaat zodat het makkelijker naar buiten kan komen, ik denk dat jij gewoon in verhouding weinig zaad aanmaakt en veel vocht.
bij iedereen is die verhouding anders. ook bij de ene druipt het naar buiten en bij de ander spuit het naar buiten, iedereen is anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tnx

Andere antwoorden (3)

Dat is geen sperma maar waarschijnlijk voorvocht, dat hoort doorzichtig te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is het niet want het is best veel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel is veel? In het begin kan het best zijn dat er weinig zaadcellen in zitten, dat zal vanzelf goedkomen.
Dat is normaal dat je dat hebt. Maar waarschijnlijk heb je dan nog niet de volledige ejaculatie beleeft, waardoor je dus alleen maar voorvocht hebt. Als je doorgaat dan zie je dat er op een gegeven moment sperma uitkomt en dat is dan de volledige ejaculatie. Maar pas op, met voorvocht kun je ook iemand zwanger maken, niet alleen met sperma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zaadlozing bestaat uit miljoenen zaadcelletjes en voorvocht. De ene heeft wat meer voorvocht als de andere. Dat is niet iets om je zorgen over te maken. Dat witte is inderdaad de sperma. Bij de 1 is dat witte dikker als de andere. Niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken, als het bij jou wat dunner is.