Moet je de pil ook slikken op de avond zelf dat je sex hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K
Kimath
13 jaar geleden
Lees de bijsluiter of vraag aan je arts..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel soms vraag ik mijzelf af.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook Poca...........

Antwoorden (5)

Je begint niet met slikken pas op de avond dat je sex hebt. Je moet beginnen vanaf de 1e dag dat je gaat menstrueren dan ben je direct veilig. Ook aan te raden is nog een condoom te gebruiken als je voor het eerst met een jongen naar bed gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste op de eerste dag van je menstruatie met slikken beginnen: de pil is dan direct betrouwbaar. Begin je later tijdens je menstruatie, dan is de pil de eerste 7 dagen niet betrouwbaar. De pil beschermt niet tegen geslachtsziekten. Als één van tweeën in het verleden ooit onveilig heeft gevreeën, is het slim om naast de pil ook condooms te gebruiken. Dit noemt men ‘Double Dutch’.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pil slik je élke dag, anders heeft hij geen zin. 's ochtends of 's avonds maakt niet uit, en je hoeft natuurlijk niet een extra pil te nemen als je seks gaat hebben. Wel neem je de pil iedere dag rond dezelfde tijd, dus niet de ene dag 's ochtends en de andere dag 's avonds.

Maar als het goed is, legt de huisarts je dit allemaal uit als je om de pil vraagt. En mocht je iets niet helemaal begrijpen: daar is je huisarts voor, om antwoorden op dit soort vragen te geven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet de pil slikken warneer je gaat menstrueren
je moet de pil ook slikken op de avond dat je sex hebt
en het is beter als je ook nog steeds een condoom
gebruikt voor extra veiligheid,tegen ongewenste soa.s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben zelf ook aan de pil.
je begint ermee een week na de eerste dag van je menstruatie. maar als je naar de huisarts gaat om de pil aan te vragen krijg je wel uitleg.
je moet hem ook slikken op de dag dat je sex hebt. als je de pil perongelijk een dag vergeet kan je alsnog zwanger worden. je slikt hem een maand lang dan stop je een week en slik je weer verder... tenzij je de pil door slikt zodat je niet ongesteld word. maar dat kan pas als je de pil langer als 3 maanden slikt. je moet wel 4 x per jaar ongesteld zijn. (je mag maximaal 3 maand door slikken)

voor verdere informatie google je even. of ga langs je huisarts. succes ermee!