Omdat de gevolgen van sex, voor de man en vrouw, fundamenteel verschillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door fundamentele verschillen in de bouw van de hersenen en de hormoonhuishouding, die te ver voeren / te veel zijn om hier allemaal te bespreken. Er zijn echter een heleboel boeken over, zowel serieuze als met een komische ondertoon.

De Mars/Venus-serie van John Gray is een bekende, maar ook 'Waarom mannen niet kunnen praten en vrouwen altijd schoenen kopen' en het vervolg 'waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen' gaan uitgebreid in op deze aangeboren verschillen, van sexualiteit en voortplanting tot communicatieverschillen.

En natuurlijk 'Wij zijn ons brein' van Dick Swaab, dat hier een paar hoofdstukken aan gewijd heet (en het minst speculatief en meest wetenschappelijk is).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thankx! Weer een aantal leuke boekentips erbij ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, allemaal leuk onderhoudend leesvoer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dacht meteen aan mannen komen van mars en vrouwen van venus. leuk te lezen dat anderen dat dus ook hebben
Dat is aangeleerd gedrag (aangeleerd door religie en normen en waarden opgelegd door de maatschappij) het verschilt ook per cultuur.

Mijn ervaring is dat vrouwen er eigenlijk helemaal niet anders mee omgaan maar dat ze er wat meer moeite mee hebben om het te erkennen.
Mannen hebben geen last hormonale schommelingen waardoor ze (bijna) altijd zin (lijken)te hebben, ook daar zijn natuurlijk uitzonderingen op.

Je ziet vooral bij iets volwassener vrouwen (30+) die hun eigen lichaam wat beter leren kennen en toegeven aan hun lustgevoelens dat ze vaak mannen daarin overtreffen.
Door het toenemende aantal echtscheidingen komen er steeds meer "datende" vrouwen in die leeftijdsgroep die zichzelf (met of zonder hulp) ontdekken.

Het is een fabeltje dat mannen altijd sex willen en vrouwen nooit en als ik mijn vrouw met haar vriendinnen hoor zijn ze nog erger dan mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat een vrouw na bevruchting 9 maanden "uitgeschakeld" is, terwijl een man maar door kan gaan met bevruchten (kort door de bocht gezegd).
Daarom dus dat mannen veel meer op voortplanting / sex gericht zijn dan vrouwen. Puur om de mensheid in stand te houden dus. Eigenlijk is het heel simpel. Ach, we zijn allemaal slechts een optelsom van onze genen.