Officieel is het "weekend adult party" wat stamt uit de 70er jaren.

Toegevoegd na 4 minuten:
En toen was mijn plaatje weg. Dan maar zo.

Het is in Nederland verbasterd tot "wappen" wat inhoud swingen (sex) hebben en gebruik maken van drugs vaak XTC,GHB.
In het swingen wordt dus onderscheid gemaakt tussen wap en non wapstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was een keer in het zuiden op stap, en iemand vertelde mij "wappie" te zijn. Als je drinkt, ben je dronken, als je drugs gebruikt ben je blijkbaar wappie. Na jouw geweldige antwoord, snap ik waar het vandaan komt ja, hehe, eindelijk haha, dank! Dikke + natuurlijk.
Kimath
13 jaar geleden
Mooie uitleg :D

Andere antwoorden (3)

Wappen is seks hebben onder invloed van drugs ...
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
Nee, ik sla ook over ...
Het is beslist geen gasstel, alhoewel het met de meeste wappers niet zo heet er aan toe zal gaan. Wappen is onder gebruik van stimulerende middelen (geest verruimende ) de seks bedrijven te denken valt hierbij aan GHB, wiet, pillen etc. Men zeg dat als men wapt men gemakkelijker toenadering tot anderen heeft. Het word daarom in de swingers (partnerruil) wereld veel toegepast. Maar ook hier geld overdaad schaadt, door veel gebruik is men in zulke hogere sferen beland dat er van de seks niet veel terecht komt. Wil hiermee niet zeggen dat alle wapstellen swingen, maar het gros wel. Want waarom moet je bij je eigen partner gemakkelijker toenadering zoeken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stel dat gezamenlijk doet aan "wappen". Wappen is seks onder invloed van verdovende middelen, dat kunnen allerhande harddrugs zijn maar soft- of smartdrugs. De term wapstel word gebruikt onder swingers die sekspartners zoeken die net als hen, drugs gebruiken tijdens of voorafgaand aan seks.