Iets zegt in my dat ik lesbisch ben. Kan ik hier alsnog als hetero uitkomen? (advies graag.)

Ik zal mij nader verklaren. Heb een keer eerder een vriendje gehad, maar wegens gebrek aan gevoelens ging dit uit (hier baalde ik echt van, want het was een super leuke jongen en nog steeds!)..
Nu kon ik altyd al wel een beetje opgewonden worden van vrouwen etc. Maar sinds dat het uit is, kyk ik lang niet meer zoveel naar mannen, maar meer naar mannen. Ik ben eigenlyk van een jongensgek (voor onze relatie) naar .. ??? veranderd.
Nu zeggen ze heel makkelyk; voel je je aangetrokken tot vrouwen? Nou, om eerlyk te zyn. Ik heb eigenlyk geen idee. Ik weet niet of ik vrouwen leuker vind dan mannen. Ik vind op het moment niks of niemand leuk. Nu word ik ook niet zo snel verliefd. Maar wat kan ik hieraan doen om er achter te gaan komen?
Soms maak ik myzelf heel erg bang omdat ik gewoon geen lesbi wil zyn en dan ga ik denken; ik denk er aan dus dat zegt al dat ik lesbisch ben.
De reden dat ik eigenlyk ben gaan twyfelen omdat ik op een leeftyd (18 jaar zit) zit dat ik niet weet wat ik wil/moet met myn leven. Ik kan niet meer genieten omdat ik ook niet meer overduidelyk weet wat myn voorkeur is. Verdruk ik iets of weet ik gewoon niet wat ik wil?

Ik vroeg my af.. Zyn zulke twyfels niet kenmerkend voor een lesbi? Of heeft iedereen zulke stressvolle periodes? Hoe moet ik hiermee omgaan? Moet ik gaan uitproberen? Ben verder nog nooit gek van een meisje geweest, maar zie wel eens mooie lopen dat ik denk van; pff, die is fyn. Of van vrouwen die zoenen kan ik knap opgewonden raken. HELP

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt als jou. Ik voelde me rond jouw leeftijd seksueel erg aangetrokken tot vrouwen en tegelijkertijd ook tot mannen. Ik ben gewoon lekker gaan experimenteren en ben uiteindelijk verliefd geworden op mijn vriend. Ik heb ontdekt dat ik vrouwen seksueel erg aantrekkelijk vind, maar dat ik zeker niet verliefd op ze wordt. Dus wat ben ik... hetero met een beetje bi? Ik heb geen idee en het maakt me nu ook niet meer uit. Het heeft voor mij zo zijn voordelen, want vooral zomers vinden mijn vriend en ik het erg leuk om op een terrasje te zitten en samen vrouwen te kijken :)

Als advies wil ik je meegeven dat je jezelf geen zorgen moet maken over wat je bent (lesbisch of hetero of een beetje van beide). Probeer eens uit wat jij wilt en je komt er vanzelf achter wat je wel en niet leuk vind. En je wordt vanzelf wel verliefd op iemand onderweg, hetzij een man of een vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Die gevoelens zijn kenmerkend voor heel veel meisjes van jouw leeftijd.
Probeer niet te denken in welk hokje je past.
Er moeten geen hokjes zijn. Je moet gewoon je hart volgen en uiteindelijk kom je er vanzelf achter waar je gevoel ligt en voor hoeveel %. Je bent geen lesbi, geen hetero geen bi. Je bent Nicola . Wees jezelf en probeer niet in een hokje te passen, dan beperk je jezelf in je vrijheid :) Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt vanzelf. Probeer er niet teveel gewicht op te leggen. Het forceren lukt niet. Je hartje geeft vanzelf aan wanneer het zover is en dan zie je gelijk waar op dat moment je voorkeur ligt. Tot die tijd gewoon lekker genieten van het leven. Je geluk hang niet af van een partner. Als je eenmaal je voorkeur weet kan het ook nog een tijdje duren voor je net diegene tegenkomt waar je die aantrekkingskracht bij voelt. Dus forceer het niet en wacht het af. Ineens ben je smoor verliefd en dan weet je waar je hart ligt. Succes! :-)
Veel vrouwen van jouw leeftijd hebben gevoelens over hun geaardheid. Je wilt dingen uitproberen en bent nieuwsgierig. Ik denk dat je nu niet kan zeggen welke geaardheid je hebt, lesbi of hetro , misschien ben je wel biseksueel. De tijd zou het leren en probeer je niet druk te maken, de tijd Zou het leren en volg vooral het gevoel wat je op dat moment voelt er is niets mis met lesbisch of biseksueel zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wow het maakt jou leven niet stukken makkelijker door je twee gedachtegang ,, verhelp je zelf door bv. jezelf vragen te stellen en na te gaan: door welk geslacht wordt jij het meest geprikkeld!? met welk geslacht zie jij een toekomst en voel je je goed en comfi?? ....

als ik vrouw leuk vind zeg ik het, maar voel niet seksueel aangetrokken. en jah heleboel mensen worden opgewonden door zoenende.... (maakt niet uit)
dat wil niet zeggen dat je voor die opkomende gevoelens daarbij een lesbi bent, tenzij je je seksueel aangetrokken voelt.. en vooral voortvloeiende uit bovenstaand zin:''Maar sinds dat het uit is, kyk ik lang niet meer zoveel naar mannen, maar meer naar mannen.''
bedoel je ''meer naar vrouwen??...

succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geaardheid is niet te toetsen aan twijfels
of je voorkeuren op dit moment, ook niet aan ervaringen met het andere geslacht, je aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht, je in kunnen denken dat je wel of niet bi/hetero/homo zou kunnen zijn, opgewonden kan worden van hetzelfde of een ander geslacht, je voor kunnen stellen dat je hier wel of niet wat bij voelt, of iemand van een bepaald geslacht mooi kan vinden.

met andere woorden.
voel jij je in het ALGEMEEN meer aangetrokken tot vrouwen
voel je je in het ALGEMEEN minder aangetrokken tot mannen
en kan je bij elk bovenstaand punt vrouwen invullen in de ALGEMENE zin van het woord en voelt het logisch en kloppend, dan is de kans groot dat je lesbisch bent.

aan je voorkeur verander je niets, ook niet of je hier wel of niet een bepaalde invulling aan geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je lesbisch BENT, zul je er (?) niet als hetero 'uitkomen'.
De vraag is OF je lesbisch bent, twijfels op jouw leeftijd zijn heel gewoon, en hoe moet je tenslotte weten wat je het meeste aanspreekt?
Misschien ben je lesbisch, misschien ben je hetero, misschien ben je bi, dat moet allemaal nog blijken.
Je verhaal klinkt mij vooral in de oren als het verhaal van iemand die vrouwen óók mooi vindt en dan gelijk panisch is dat ze lesbisch is en dat per se niet wil, waardoor die 'verboden' vrouwen misschien nog wel aantrekkelijker worden.
Er is niets mis met lesbisch zijn, stel dat je het zou zijn, nou en, dan ga je op zoek naar een leuke meid.
En misschien val je op mannen maar vind je vrouwen leuk om naar te kijken of voor mijn part om over te fantaseren maar zou je niks 'echt' met ze willen - wat ik een beetje proef uit jouw beschrijving (maar je hebt het ook nog nooit uitgeprobeerd met een vrouw natuurlijk - wie weet hoe goed dat bevalt).
Of misschien bevind je je ergens tussen die twee uitersten.
Eis niet van jezelf dat je nu al precies weet wat je wilt voor de rest van je leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder je hele toelichting te hebben gelezen : nee.
Als je echt homosexueel bent, wordt je nooit hetero, netzomin als andersom. En met wat je wilt heeft dat verrekte weinig te maken ; zo ben je nu eenmaal in elkaar gezet. Homo zijn zit in je hersens, en is zelfs aantoonbaar op scans. Daar kun je echt niet tegen vechten, het is geen ziekte en het is al helemaal geen keuze.

Maar tussen zwart en wit zit een heleboel grijs, en er zijn bijna zoveel smaken als mensen. Voor het zelfde geld heb je gewoon heel lichte gevoelens voor je eigen sexe (wat an sich niet abnormaal is, en waar je best even mee kunt experimenteren) of ben je zelfs helemaal bisexueel.

Volgens de sexuoloog Kinsey bevinden alle mensen zich op een schaal van 0 (helemaal hetero) tot 6 (helemaal homo). De helft is ongeveer 0, 10 procent is 6, en de overige 40 % zit aar dus ergens tussenin, van klein beetje hetero tot klein beetje homo.

Twijfels zjn trouwens kenmerken voor een puber in zijn algemeenheid, welke sexuele oriëntatie die ook heeft. Gelukkig hoef je op dit moment nog helemaal geen definitieve beslissingen te nemen ; leer eerst jezelf maar eens goed kennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom zei ik ook : zonder de uitleg te hebben gelezen, dus puur alleen de vraag zelf. "Ik denk dat ik lesbisch ben, kan ik daar als hetero uitkomen?". Als je het bent : nee. Voor de rest : zie de rest van mijn antwoord ;-)
En nee, die twijfels tonen an sich nog helemaal niets aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik je een tip geven ? Gebruik gewoon een ij in plaats van y. Ik (en niet alleen ik) lees de hele tijd : ik liek een of ander voorgevoel/ twiefel te hebben / hieraan twiefelen is niet leuk, / ...op gebaseerd zou zien / vreseliek etc. Dat leest best wel vervelend. Waar twijfel op gebaseerd is weet je nooit ; meestal onzekerheid. Misschien omdat je nog niet echt eerder verkering gehad hebt ? Maar op je 18e nog geen verkering gehad hebben betekent beslist niet dat je DUS lesbisch bent ofzo.
In elk geval : op het moment dat je iemand tegenkomt met wie het klikt, voel je dat. Volg dat gevoel, en binnen de kortste keren heb je weinig meer om aan te twijfelen. Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat je de keus maakt voor één mens (m/v).