Sperma is het hele kwakje wat eruit komt, en dat kwakje bestaat uit een heleboel zaadcellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je schrijft ze anders en je spreek ze ook anders uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sperma is een vocht dat je afscheidt bij een ejaculatie en waarin zich de zaadcellen bevinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sperma is de vloeistof die door mannen geproduceerd wordt. In de vloeistof zitten cellen. Dat zijn de zaadcellen die kunnen versmelten met de vrouwelijke eicel om zo een embryo te vormen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oftewel in dat sperma zit behalve de zaadcellen, die bedoelt zijn om het eitje te bevruchten ook nog o.m. het nodige vocht. Dat vocht kan je zien als een soort smeermiddel, het helpt de zaadcellen om vooruit te komen.