wat kunnen de nadelen zijn van een nuvaring ??

zijn er vrouwen die mij kunnen vertellen wat de nadelen ( kunnen ) zijn van gebruik van de nuvaring ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

De nadelen kunnen zijn:

Het bevat hormonen, dus je zou ook net zo goed een Mirena spiraal kunnen gebruiken. Voordeel hiervan is dat het 5 jaar kan blijven zitten, terwijl je de nuvaring iedere maand moet verwisselen.

Als je al gevoelig bent voor hormonen, dan maakt de lage dosering vaak ook niet uit, je houdt er last van.

De Nuvaring heeft ook bijwerkingen: hoofdpijn, misselijkheid, toename van de afscheiding.

Al met al zie ik dit middel niet als een vooruitgang in de anticonceptie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij mij was dat helaas buikpijn... voor de rest een prima ding! Je hoeft er in principe de hele maand niet naar om te kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijwerkingen:
Vaak (1-10%): Hoofdpijn, migraine, depressie, emotionele labiliteit, afgenomen libido. Pijn in de onderbuik, misselijkheid, gewichtstoename. Borstpijn, ring gerelateerde problemen (bv. expulsie, problemen bij de coïtus en voelen van een vreemd lichaam), dysmenorroe, leukorroe, ongemakkelijk gevoel in de vagina, vaginitis. Acne. Soms (0,1-1%): genitale pruritus, huiduitslag. Diarree, braken. Blaasontsteking, urineweginfecties. Cervicitis, borstfibroadenose. Opgezette buik, rugpijn, vermoeidheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft, net als andere vormen van hormonale anticonceptie, mogelijke bijwerkingen.

En bij sommige vrouwen zit ie een beetje in de weg tijdens de gemeenschap. Dan kan je 'm gewoon uithalen en later (binnen 3 uur) weer erin doen, dus dat is geen groot probleem, je moet het alleen niet vergeten.

Voor de rest een heel fijne anticonceptiemethode, vind ik.