Omdat er meer vraag naar toe is...
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
letterlijk het eerste dat ook bij mij opkwam, gewoon een kwestie van vraag en aanbod
Omdat de gemiddelde vrouw helemaal geen behoefte heeft aan zulk contact met een vreemde.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm, ik denk de gemiddelde man ook niet. het verschil is alleen dat een vrouw gemakkelijk gratis zulk contact kan hebben met een vreemde en dat dat voor een man veel moeilijker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede reactie alknobe !
ik denk een combinatie van het gegeven dat het in de genen van de man zit om een grotere sexdrive te hebben. maar ook de geschiedenis. toen prostitutie begon was het vnl. de man die werkte (althans werk deed dat voedsel/geld opleverde). de huisvrouw werkte niet en zat thuis en heeft daardoor minder "behoefte aan afleiding"dan de (vroegere) man.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als je thuis zit heb je minder behoefte aan seks dan als je werkt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
antwoord op die vraag is terug te vinden in de leestekens en zorgvuldig woordgebruik in mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toen prostitutie begon was het vnl. de man die werkte? het is het oudste beroep van de wereld! in de bijbel wordt er zelfs al over gesproken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeg lezen jullie wel. voedsel SLASH geld opleverde..oftewel de werkende man, de jagende man, de man vs de huisvrouw..AKA de ouderwetse rollenverdeling..die je allicht ook in de bijbel terug kan vinden ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt het over een huisvrouw. dat associeert ik met een moeder die thuis is om voor de kinderen te zorgen en overdag lekker soapseries kijkt en het huis aan kant brengt. dus dan denk ik niet meteen aan 2000 jaar terug of naar de tijd van de jagers/verzamelaars. je kunt een ander wel verwijten niet goed te lezen, maar als jij niet opschrijft wat je bedoelt kunnen we daar alleen maar naar raden natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gemakshalve heb ik het over huisvrouw maar maak je duidelijk uit mijn post op dat ik niet doel op het begrip huisvrouw, maar op de rollenverdeling. maargoed, genoeg gezwendel hieromheen. denk dat ts voldoende info heeft, althans van ons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De niet werkende huisvrouw is pas een uitvinding van een jaar of 100 geleden. Daarvoor werkte de 'huis'vrouw gewoon mee op het land, of verzamelde zaden enzovoort. Je redenatie gaat dus niet op.
Kristal
13 jaar geleden
en eerlijk gezegd lijkt het mij in die redenatie dan juist dat de thuisblijvende huisvrouw degene is die behoefte heeft aan afleiding en niet zozeer de man die buitenshuis zijn werk doet.
Er zijn verschillende oorzaken. Een belangrijke is natuurlijk dat de vraag naar vrouwelijke prostituees groter is dan die naar mannelijke. Maar waarom is dat zo?

Er wordt hierboven vermeld dat de gemiddelde vrouw geen behoefte heeft aan zulk contact. Net als de gemiddelde man bestaat de gemiddelde vrouw niet. Feit is in ieder geval wel dat het voor mannen veel vanzelfsprekender lijkt om zich te wenden tot een prostituee dan voor een vrouw.

Verder is het zo dat een wanhopige (en vaak niet zo bijster aantrekkelijke) man die op zoek is naar seks het nogal moeilijk heeft om iemand te vinden die er in trapt. Terwijl een vrouw die wanhopig is (ook al is ze niet bijster aantrekkelijk) veel minder moeite hoeft te doen om een keer seks te hebben. Dit is gratis, dus waarom zou je er voor betalen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Als het je als vrouw zijnde echt alleen maar om de seks gaat kan ik me voorstellen dat ze dan toch liever voor betaalde seks kiest in plaats van gratis. Omdat het dan voor beide van het begin af aan duidelijk is dat het haar alleen om de seksualiteit gaat en verder niets.
Gemiddeld gezien is voor mannen sex meer iets dat voorkomt vanuit lust (Ik wil, ik ben geil), terwijl sex voor vrouwen een groter deel ik hou van jou is. Oftewel, waar een man van alleen sex al behoorlijk gelukkig wordt heeft een vrouw daar geborgenheid en liefde bij nodig.

Voor vrouwen heeft sex met een prostituee dus een veel lagere waarde dan voor een man.

Dit verschil zie je bijvoorbeeld ook terug in het uitgaansleven, waar mannen vaker iemand zoeken voor die avond, terwijl vrouwen vaker opzoek zijn naar lange(re) termijn. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar voor genoeg mensen om dit wel te zien terugkomen in het aantal mannelijke en vrouwelijke prostituees.

Als de waarde van sex met een man gemiddeld lager ligt kunnen er minder mensen leven van een leven als gigolo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt beinvloed door vraag en aanbod. Net als in de supermarkt .Als er geen vraag is gaat het uit de schappen.Als de heren niet meer komen gaan de dames weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dat is precies verkeerd-om geredeneerd. Het woordgebruik suggereert iets heel anders......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@amadea Ik lees nog steeds: zonder vraag is er geen aanbod.. wat is hier precies verkeerd-om geredeneerd dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nick , amadea moet nog even haar kennis van het Nederlands bijspijkeren .Duidelijker dan hoe Watson het heeft geformuleerd kan niet .
Amadea
13 jaar geleden
Mijn kennis van het Nederlands is uitstekend. De vraag is: waarom meer vrouwen dan mannen. Als je dan antwoordt omdat zich te weinig mannen beschikbaar stellen, dan suggereer je daarmee dat er wel behoefte aan zou zijn wanneer die er wel waren. (En komen heeft een dubbelzinnige betekenis in dit opzicht).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@amadea: volgens mij redeneer jij precies verkeerd om. wat watson schrijft is niet dat 'te weinig mannen zich beschikbaar stellen', maar dat er te weinig vraag naar is door vrouwen en dat er daarom minder mannelijke prostituees zijn. en 'als de heren niet meer komen gaan de dames weg' slaat op de mannelijke vrager en de vrouwelijke aanbieder. ik geloof best dat je kennis van het nederlands prima is, maar dat wil toch niet zeggen dat je je niet een keertje kunt vergissen?
Het is voor mannen ook veel moeilijker. Als vrouw kan je ook als je niet opgewonden bent seks hebben. Als man zijnde is dat niet mogelijk omdat er dan geen erectie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ons mannen hebben een jachtinstinct, Wij zijn Jagers.. de vrouw heeft een killer instinct(niet altijd)...maar bejaagd te zijn.. i hope

Toegevoegd na 20 uur:
ach..jullievrouwen hebben gewoon meer shoarma..maar is niet in elk land hetzelfde hoor, kijk us naar thailand voor dahje ut weet zit je een kerel(tje) in zun reet..vergeef me hihi en zelf Kelly heeft haar eigen charmes tog....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen lees is een keer een biologie boek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de man de jager is en de vrouw het wild. Zonder het wild kan de man niet jagen.