Wat is het doel van naaktslapen? (zie beschrijving)

Ik heb het even geprobeerd deze nacht 2 uurtjes maar ik kwam niet in slaap, ligt dat eraan dat het de eerste keer is of kan ik dan gewoon beter met een pyjama slapen?a

Toegevoegd na 46 minuten:
Maar nou is mijn extra vraag: is het de 1e nacht altijd even wennen of als je de 1e nacht al niet kan slapen is het beter om een pyjama aan te trekken? Of moet ik deze nacht nog eens proberen?

Toegevoegd na 13 uur:
Maar kan iemand een uitgebreide uitleg geven over wat gezonder is aan naakt slapen dan met pyjama?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (13)

Ow dat is de eerste keer. Ik heb het ook wel eens gedaan 2x achter elkaar de 1ste keer ging slecht de 2e keer ging beter. Maar ik vind helemaal naaktslapen niet fijn doe mij maar gewoon nog een boxershort aan. Dus het lag aan de 1e keer

Toegevoegd na 8 uur:
Ik zou het deze nacht gewoon nog een keer proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een kwestie van wat je lekker vind. De een slaapt naakt de ander heeft liever iets aan.

Toegevoegd na 39 minuten:
Als je daar zin in hebt probeer het nog eens een avond

Toegevoegd na 13 uur:
Met gezonder of niet heeft dat niets te maken. Je vind het prettig of niet. je kunt zo wel blijven vragen
13 jaar geleden
Het heeft geen doel. Het is maar net wat jezelf het fijnste vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het niet prettig vind, moet je het niet doen.
natuurlijk is alle verandering even wennen.

gewoon doen wat je zelf het prettigst vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet in bed gewoon aantrekken, wat jezelf het prettigst vindt. Als dat een wollen pyjama met sokken is, dan is daar niks mis mee. als je met minder of geen kleren slapen lekker vindt, dan is het ook prima. Doel is dat je lekker slaapt.
13 jaar geleden
Nou het geeft je een raar gevoel het is namelijk anders dan anders dus probeer het nog een keer en het geeft je misschien wel een fijn gevoel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik slaap volgens mij al meer dan 30 jaar naakt. Heerlijk. En voor mij geld dat het slapen met kleding aan lastig is. Je voelt alles meeslepen als je gaat draaien.
Een doel heeft het niet, het is de manier waarop je gewend bent om te slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik alleen in bed lig en ik slaap naakt heb ik het vaak te koud dus dan doe ik gewoon een pyjama aan. Maar als je met je vriend of vriendin slaapt vind ik het wel fijn. Dan is het een stuk warmer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel persoonlijk natuurlijk.
ikzelf slaap al jaren naakt en vindt veel fijner.
Geen kleren (vooral pyjamas die aan alle kanten trekken als je je omdraait) het voelen van je partner is ook intiemer.
En onlangs een onderzoek gelezen dat mensen die naakt slapen een beter en regelmatiger sexleven hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik slaap eigenlijk nooit naakt alleen als mijn vriend bij me slaapt haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het gewoon prettig om alleen mezelf om te draaien in plaats ven het hele dekbed mee te nemen als ik me omdraai. Of dat mijn pyjama of T-shirt blijven liggen als ik dat doe en die kledingstukken weer helemaal in de plooi moet trekken waardoor ik wakker word. Het schijnt dat een zijden pyjama al een stuk scheelt vanwege de gladheid van de stof. Zou ik misschien moeten doen om uiteindelijk energie te besparen, hoewel ik op de slaapkamer nooit verwarming aan heb. Alleen als het wat frisser is doe ik een T-shirt aan om mijn schouders warm te houden, want daar krijg ik echt last van als die een groot deel van de nacht afgekoeld raken.

Toegevoegd na 34 minuten:
Wat gezondheid betreft, doe gewoon wat jij prettig vindt. Dat is beter voor je gezondheid dan dingen doen die je aangepraat worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slaap al naakt voor zo lang ik het me kan herinneren. Wordt gek van de kleding die zich om je lijf trekt als je omdraait. Om te zorgen dat ik geen koude schouders krijg slaap ik in mn eentje onder een donzen dekbed, lit jumeaux formaat. 220 lang. Kan ik het dus lekker omhoog trekken en mn schouders inpakken zonder dat ik koude voeten krijg.. Ben net een mummie. Vlak voor het naar bed gaan even mn suddertje aan zetten zodat de ergste kou weg is, en dan lekker onder de wol...... Kat er nog bij (ja onder de dekens...)en dan weg naar dromenland....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het doel is heel simpel: gewoon om lekker te slapen! En er zijn mensen die lekkerder slapen als ze geen kleren aan hun lijf hebben.

Zelf slaap ik het liefst naakt, tenzij het koud is, dan trek ik wat aan. In beide gevallen gaat het om mijn comfort.

Het is wel iets dat voor mij veranderde toen ik een relatie kreeg. Nog afgezien van het feit dat het warmer is met iemand naast je: naakte huid tegen naakte huid (en ja, dit gaat om slapen, niet om seks) voelt gewoon fijn en intiem.