Zit de pil nu wel of niet in de basisverzekering?

Door alle veranderingen is het mij niet meer duidelijk of de anti-conceptiepil nu wel óf niet in de basisverzekering zit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Anticonceptie middelen zitten niet meer in het basispakket voor vrouwen ouder dan 21 jaar. Als je jonger dan dat bent, zijn ze dus nog wel gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens onderstaand artikel is de pil voor vrouwen boven de 21 uit het basis pakket
13 jaar geleden
Wat colored zegt klopt helemaal. Ik ben in januari 22 jaar geworden en heb gister de pil gehaald. Ik moest er nu voor betalen (€10,20 voor een half jaar). Alleen als je aanvullend verzekerd ben kan je dit bedrag weer terug declareren. Tot en met je 21ste is het dus gratis en zit het in je basispakket. Vanaf je 22ste niet meer, tenzij je aanvullend verzekerd bent.