En als je dochter geen maagden vlies meer blijkt te hebben naar dokter onder zoek wat moet ik doen om er achter te komen wie of wat het heeft gedaan

En als die dochter 9 jaar is hoe kom ik er dan achter wat er is gebeurd???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (7)

Probeer eens met haar te praten
13 jaar geleden
Probeer haar op een zachte manier een beetje uit te horen, wie ziet ze graag, en wie niet.
Als ze bij bijv. 1 persoon blijft hangen, probeer over diegene te praten, waarom het zo is.
Indien nodig, nodig diegene dan eens uit, om te kijken hoe ze erop reageert, vaak, als een kind erover probeert te praten, worden de oogjes groot en gaan zij naar beneden kijken omdat ze zich schamen en bang zijn dat mamma of pappa boos word.

Sterkte met het uitvinden enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een tegenvraag: hoe ben je daar in godsnaam achtergekomen?!?!

In ieder geval doen er de nodige fabels de rondte over het maagdenvlies:

1.Het hymen is een vlies.
2.Een intact hymen bewijst dat er sprake is van een maagd.
3.Het hymen scheurt áltijd bij de eerste coïtus, met bloedverlies tot gevolg.
4.Na onderzoek van het hymen kan een arts een schriftelijk bewijs van maagdelijkheid afgeven.
5.Onderzoek van het hymen kan bij verdenking van een zedenmisdrijf seksueel misbruik bevestigen of uitsluiten.

Geen van deze beweringen is juist!

Het ontbreken van dit vlies is dus zeker niet een sluitend bewijs van seksuele activiteit, verkrachting oid.

De naam maagdenvlies is gegeven omdat het bij de eerste geslachtsgemeenschap normaal wordt gescheurd (ontmaagding of defloratie). Dit kan gepaard gaan met wat (vaak zeer gering) bloedverlies en meestal geringe pijn. Soms is het echter door andere oorzaken al niet meer intact (sporten, tampongebruik enzovoorts). De dikte en stevigheid van het maagdenvlies kan sterk uiteenlopen. Sommige meisjes zijn geheel zonder maagdenvlies geboren, anderen hebben een stugger vlies dat pas na een reeks intieme contacten volledig inscheurt. Het hymen verdwijnt helemaal als de vrouw via het geboortekanaal een baby heeft gebaard.

Bij seksueel misbruik van kinderen wordt de staat van het maagdenvlies vaak als bewijsmateriaal gebruikt om aan te tonen dat er geslachtsgemeenschap heeft plaatsgevonden. Uit onderzoek blijkt echter dat de vorm van het hymen kan veranderen tussen de geboorte en de leeftijd van één jaar. Het is daarom voor de dokters extra moeilijk om het verschil te bepalen tussen normale veranderingen, en veranderingen veroorzaakt door seksueel misbruik.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik zie nu pas je vorige vraag staan.

als aanvulling op de theoretische informatie. gedrag (dat afwijkt van eerder gedrag), vooral naar mannen toe, is een betrouwbaarder indicator. sorry, er is nu eenmaal niet een makkelijk antwoord...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door spelendewijs haar vragen te stellen, op haar niveau..
ze is 9jaar dus als er iets is gebeurt kan ze je het wel uitleggen en vertellen..
maar dring je niet op, ze kan ook dichtklappen..
mocht t je niet lukken, ga dan voor professionele hulp..

aan de andere kant heeft je huisarts eeninwendig onderzoek gedaan, en bemerkt dat ze geen maagd meer is..
een goede huisarts stuurt je naar een hulpverlener , want een meisje van 9 jaar die ontmaagd is, moet worden uitgezocht wat er gebeurt is..
je word nu zelf voor t karretje gespannen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn geen woorden voor ..zeker niet..
maar ze moet dit niet alleen oplossen, ze moet echt hulp gaan zoeken..
Het maagdenvlies is een heel dun vlies. Het kan ook kapot zijn gegaan bij het fietsen of paardrijden etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maagdenvlies is helemaal geen dun vlies, maar een randje weefsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt het is inderdaad geen vlies ik was te enthousiast begonnen :').
Maar dat het snel kapot kan gaan dat is wel waar.
Dat een meisje geen intact maagdenvlies heeft, is geen bewijs dat er iets engs gebeurd is.
Heb je aan die arts gevraagd wat z/hij precies zag? Is er een aanleiding te denken dat er seksueel contact is geweest? Want het maagdenvlies is gewoon maar een flubbertje weefsel, dat ook bij paardrijden of andere sporten stuk kan gaan.
Heb je ooit bloedsporen in haar onderbroek aangetroffen? (Bedenk dat een maagdenvlies kan 'scheuren' zonder bloed!)
Heb je aanleiding ongerust te zijn door het gedrag van je dochter? Dan zou je met haar kunnen proberen te praten, vragen of zijzelf of iemand anders weleens daar aan haar zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt vast een reden gehad om je dochter hiervoor naar de dokter mee te nemen. Wat maakt dat je dat hebt gedaan? Had je een vermoeden?
Waar begon dat vermoeden? Of had je een andere reden voor een inwendig onderzoek bij je dochter van 9 jaar?
Dat doe je namelijk op die leeftijd zeker niet ondoordacht.
Als je een vermoeden hebt, laat een gesprek hierover dan aan een professional over. Die weet precies op de goede manier vragen te stellen zodat je kind geen suggesties meekrijgt of, door je eigen emoties, het vermoeden dat er iets vreselijk mis moet zijn.
Er kan ook een andere verklaring voor zijn. Misschien heeft ze geexperimenteerd met iets in haar vagina stoppen. Dat doen kinderen wel eens, soms met andere kinderen. Dat hoeft niet altijd dwang te zijn maar meer nieuwsgierigheid.

Ik zou uitkijken met het aansturen op iets ernstigs als daar nog geen reden toe is maar wel hulp vragen om er achter te komen.
De arts die dat heeft ontdekt zal vast verder kunnen doorverwijzen naar ervaren mensen die jullie hierbij kunnen begeleiden.

Succes en ik hoop dat er een andere, aanvaardbare reden is waarom dit zo is bij je dochter.