Is er een onderzoek gedaan naar wat mannen aantrekkelijk vinden in de persoonlijkheid van een vrouw?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Er zijn vast wel dergelijke onderzoeken naar gedaan.
En daar komen misschien dan wat algemeenheden uit.
Zoals dat een vrouw lief moet zijn en een goede moeder e.d.
Heel gegeneraliseerde conclusies, waar veel mensen zich niet in zullen herkennen.

Mensen zijn nu eenmaal persoonlijkheden.
Niet alle mannen vinden hetzelfde.
Gelukkig maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zulke onderzoeken vinden continu plaatst door nagenoeg iedere man al eeuwen lang.

Iedere man is op zoek naar de perfecte vrouw daarin speelt uiterlijk een grote rol en daarna gaat de selectie verder.
Daar voor iedere man andere persoonlijkheids trekken belangrijk zijn is er niet 1 ideale persoonlijkheid die voor iedere man perfect is.
Daarnaast is het voor de man ook een aan verandering onderhevig iets dus wat hij op jonge leeftijd perfect vindt kan (als zij niet meeevolueert) later niet goed genoeg meer zijn.
Vandaar dat 2de relaties vaak beter op elkaar afgestemd zijn en gelijkwaardiger dan eerste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals eerder gezegd heeft elke man verschillende voorkeuren, toch denk ik dat elke man het aantrekkelijk vindt als een vrouw een zekere mate van zelfvertrouwen uitstraalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag klinkt heel verstandelijk. Bedoel je het ook zo? Zo ja, dan is het antwoord: "ja!". Of : "Google is your friend".

Maar misschien bedoel je het wel heel persoonlijk.
En omdat je wat vragen stelde over de bijbel, vermoed ik dat dit een rol speelt. Er zijn natuurlijk 'gelijkgestemden', mensen die allebei erg gelovig zijn. Dat kan helpen om een band te voelen. Maar mijn ervaring is, dat geloof vaak overgaat bij het ouder worden. En dan werkt geloof zeker niet in je voordeel.
Zoek het daarom meer in jezelf. Mannen willen in ieder geval een ^relatie^. En dat is dan met ^jou^ zelf, en niet met de kerk waar jij toe behoort.
En belangrijk: voor een man maakt het innerlijk niet zo veel uit. Dat blijkt uit onderzoek.
Gedrag is belangrijk. Dat je lief doet, goed kookt, luistert, leuk doet. Dan is het goed.