Is pedofillie erfelijk?

Dit naar aanleiding van de zedenzaken die de afgelopen dagen gehypet worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
erfelijk natuurlijk

Antwoorden (6)

Nee, net als homoseksualiteit niet erfelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet je dat dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het persoonlijk erg dat je homosexsualiteit vergelijkt met pedofillie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben het met je eens, essierulez
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik niet, je kan wellicht een voorkeur hebben voor jonge kinderen of dieren, maar of je er iets mee doet is wat anders. Als je namelijk zegt dat je er niets aan kan doen, dan kan je het ook niet strafbaar stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil niet zeggen dat ik homoseksualiteit afkeur, maar in deze context (nl. geaardheid) vind ik, net als ninteddy, dat ik het goed kon vergelijken.
Nee, denk 't niet!
Alhoewel, in kringen waar het celibaat nog in ere wordt gehouden misschien wel. Maarja dat heeft dan weer niets met erfelijkheid te maken.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat de genetische samenstelling er helemaal niet toe doet, maar het zal vooral een samenloop zijn van omgevingsfactoren en je (genetische) aanleg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan of je dat gelooft of niet, in de wetenschap zijn ze daar nog niet helemaal uit.
Persoonlijk denk ik dat genen die het 'triggeren' erfelijk zijn. Maar er moet dan eerst iets gebeuren om die genen 'aan' te zetten, om het zo maar te zeggen. Er is wel wetenschappelijk bewezen dat die combinatie soms kan zorgen voor crimineel gedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof niet dat het erfelijk is,maar als jij je leven lang iemand iets ziet doen,is de kans dat je het overneemt wel groter.Zo is de kans groter dat iemand gaat roken als hij of zij hun ouders ziet roken.En als iemand het slachtoffer is van incest en er wordt niks aan gedaan,is de kans ook groter dat het slachtoffer dit als "normaal" kan gaan vinden en dit dus later ook gaat doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor het is absoluut niet erfelijk.
Het is meet het "Monkey see, Monkey do" principe.
Wat je vanaf je geboorte meemaakt resulteert in kopieergedrag.