mannen koppelen vaak alles los en zijn wat zakelijker ingesteld, bij vrouwen loopt het door elkaar en heeft meer met emoties (1 grote brei meestal...)

komt omdat:

mannen denken in lades, zo zijn hun hersens net een kast. in elk laadje zit een onderdeel:

werk, gezin, hobby etc. ze hebben zelfs een ''nix'' box.. dat is nog es handig! zouden wij als vrouwen een voorbeeld aan moeten nemen. bij een vrouw is daarom ook niet zomaar met 1 antwoord iets opgelost en kan een hoofdpijn te maken hebben met een ruzie of een andere gebeurtenis.

nog een verschil in denken:

mannen denken vaak in beelden, zijn erg visueel ingesteld.
en ze zijn vaak meer oplossingsgericht terwijl vrouwen meer het proces voelen.

wat een wijsheid op dit tijdstip van de dag (a)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

vrouwen denken "zachter" en mannen denken stoerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hersenen van mannen en vrouwen werken anders. Vrouwen zijn veel meer gericht op relaties en zijn ook veel communicatiever dan mannen. Vrouwen praten meer over wat hen bezig houdt en willen relaties graag goed houden. Lees het boek "mannen komen van Mars, vrouwen van Venus" eens (of ga naar de gelijknamige voorstelling van Huub Stapel!). Dan zal je een hoop duidelijk worden.

http://www.vrouwenkomenvanvenus.nl/

Toegevoegd na 4 minuten:
Tips voor praten met een meisje/vrouw:

- Actief luisteren en samenvatten, waarbij je vooral de emotie probeert te benoemen. Dat betekent dat je al luisterend knikt, of zegt: 'wat moeilijk voor je schat' of 'ik kan me voorstellen dat je je daar gekwetst door voelt'. Bij meisjes hoef je niet bang te zijn om emotie te laten doorklinken in je samenvatting.
- Meisjes en vrouwen kunnen goed vertellen wat ze voelen, maar hebben soms een minder goed beeld van wat er nu precies gebeurd is en in hoeverre hun gedachten over die gebeurtenis kloppen. Help hen door daarnaar te vragen (na de emotionele ontlading).
- Wees eerlijk maar bescheiden met het uiten van je eigen gevoel. Wanneer je bezorgd bent of iets niet wilt, geef dan precies aan waarom je dat zo ziet, maar dramatiseer niet jouw gevoelens. Omdat meisjes/vrouwen zich beter kunnen verplaatsen in de gevoelens van anderen is jouw gevoel hen al snel te veel. Ze hebben hun handen vol aan hun eigen emoties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja mannen, goed luisteren! En niet meteen met oplossingen komen, of zeggen hoe jij zelf dat soort situaties hebt opgelost.
Vraag hoe ze zich daarbij voelt, wat haar dwarszit, en of er iets is waarmee je kunt helpen.
Vaak is het alleen al haar het gevoel geven dat ze haar emoties kan uiten 95% van de hulp.
Een vrouw houd meer van redeneren, een man denkt in oplossingen. Lees mannen komen van mars en vrouwen komen van venus. Dan heb je je volledige antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vrouwen bekijken vaak alles van allerlei kanten en houden rekening met de positieve en negatieve kanten. Vrouwen denken dus meer in details. Mannen zijn rechtlijnig. Gaan meer recht op hun doel af, zonder erbij na te denken wat er eventueel goed/fout kan gaan.
Zo denk ik er tenminste over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het positieve vlak reageren vrouwen met medeleven en mannen met praktische oplossingen.
In het negatieve vlak reageren mannen bruut en trekken vrouwen geslepen aan het langste eind.
Natuurlijk zijn dit uitersten en zijn er in de praktijk mannen met deels vrouwelijke eigenschappen en andersom; de meeste mensen zitten ergens tussen die uitersten in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een man en een vrouw komen een huis binnen.
De vrouw denkt: Wow, mooi kleurtje, en kijk die zetels, lekker zacht, en O! een mooi schilderij!
De man denkt: Wow, een biljart tafel! En wat een tv!! O, lekker, een biertje!

Thuis, tijdens het eten:
Vrouw: nog maar 1 kroket, die zal ik maar laten liggen!
Man: nog maar 1 kroket! die is van mij!!

De afwas moet gedaan worden:
Vrouw: zucht "pfft, de afwas moet gedaan worden... ik heb geen zin om dat alleen te doen... ik moet ook nog strijken, die afwas daar heb ik toch niet zo veel zin in..." Uiteindelijk begint vrouwlief toch aan de afwas, maar met het nodige lawaai van potten en pannen.
Man: "zeg, ik doe die afwas niet alleen, kom eens helpen!"

Een vrouw denkt aan 100 dingen tegelijk, die nog moeten gebeuren. Een man denkt eerst aan hetgeen het dringendst moet gebeuren. Als dat gebeurd is, denkt hij aan het volgende.

Dit is natuurlijk allemaal met een humoristisch toetsje bedoeld, en zeker niet te veralgemenen. Maar ik denk dat er toch een kern van waarheid inzit ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen hebben een anders soort intelligentie dan vrouwen. Mannen denken diepzinnig en waardevoller. Niet te emotioneel meer realistisch en zinvoller. Jammer dames van alle boven genoemde antwoorden ik heb er weer veel van geleerd
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Ja lees de andere antwoorden van de vrouwen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist, vrouwen zijn oppervlakkig en lullen vaak uit hun nek
Ligt er maar aan over wel onderwerp ze het hebben.Ik neem aan dat je het over sex hebt?Maar ook daar heb je vrouwen die hetzelfde als mannen denken hoor.
Maar je hebt nu éénmaal mannen die graag overdrijven en stoer willen doen.Daarom praten vele mannen zo open en bloot over sex.Dat wordt nu van hun verwacht.Praat een vrouw zo open en bloot over dat onderwerp,zijn ze bang dat ze een naam krijgen.Er wordt gewoon gemeten met 2 maten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het werk:
man "He, jij was toch vrij?"
vrouw: "O, heb je liever dat ik weg ben?"

Op het werk:
man "Lekker geluncht?"
vrouw "Hoezo, vind je me te dik?"

Thuis:
vrouw "Staat dit?"
man "Ja hoor, prima."
vrouw "Maar niet ècht leuk?"
man "Ja wel hoor."
vrouw "Ik trek toch maar iets anders aan."

Thuis:
vrouw "Jeetje, er moet echt nodig gestofzuigd worden"
man "Nou, inderdaad"
[10 minuten later]
vrouw "Jij zou toch stofzuigen?"

Toegevoegd na 5 minuten:
Mannen kijken plaatjes.
Vrouwen lezen boekjes.

Vrouwen denken: hij is vervelend, ik ga maar weg.
Mannen denken: hij is vervelend, ik sla m op z'n kop.

In de winkel:
vrouw "ik heb het niet nodig maar het is wel heel erg afgeprijsd. ik neem er toch maar 3 mee..."
man "zoveel afgeprijsd? is t vast meuk."

bij een nieuw contact:
vrouw: "vind ie me wel aardig?"
man: "is ze te versieren?"

etc etc etc...