Mensen denken dat ik homo ben, maar ik ben het niet.. Wat nu..

Ik ben 22 en heb vaak dat mensen denken dat ik homo ben. Dan hoor ik op straat en hoor ik iemand zeggen "hey check die gast", en dan zegt de ander "haha die homo bedoel je".
1. Ik ben geen homo
2. Hoe kan je iemand voor homo uitmaken, als je je alleen basseert op uiterlijk?
3. Zelfs al was ik het geweest, so what? je bent er dan mee geboren.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mensen dit niet denken? Het is irritant aan het worden om vaak te worden aangestaart en veroordeeld te worden voor iets wat je niet bent.

Toegevoegd na 43 minuten:
In het begin maakte ik me er ook niet druk om, maar het duurt nu al wel wat maanden, en vind het wel irritant aan het worden..

Aan m'n kleren ligt het denk ik niet, en ben al wel wat gespierd..
Terugkijkende hoor ik het ongeveer sinds enkele weken nadat ik eind Juli naar de kapper was geweest (van +- iets over m'n oor tot enkele cm. onder)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien geen handtasje meer dragen?....
Sorry, kon het niet laten ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je een foto uploaden?
sterredag
13 jaar geleden
Ik zou gewoon lekker terug bluffen.... en roepen, Ja hee schatje!!! wil je een kusje!!! Dan lopen hun er tenminste ook nog langer dan 5 minuten mee :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat vinden jou vrienden en familie er dan van hoe jij er uit ziet.
en dan bedoel ik wel dat ze eerlijk zijn, en niet wat jij wil horen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sterredag weet jij hoeveel agressie dat op kan wekken bij bepaalde types? Het is echt geen goed idee om wild vreemden uit te dagen als ze denken dat je homo bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sterredag, nee zou ik niet doen,te gevaarlijk!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ iedereen die op sterredag reageert... Jullie hebben gelijk!
Maar is het niet belachelijk, hun roepen je na en dat het nog te gevaarlijk is om iets terug te zeggen tegen zulke mongolen?
Echt te idioot voor woorden gewoon waar gaat dat toch naar toe!
(sorry wou het effe kwijd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sterrendag sowieso als zij met zn 2en zijn is het al gevaarlijker,
je weet nooit of ze een mes of iets bij zich hebben.
het is gewoon heel onverstandig om er naar toe te lopen,
zelfs ik als 15 jarige begrijpt dat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trek het je niet aan. Ik ben 61 en men denkt al 50 jaar dat ik hetero ben terwijl dat niet zo is. Wat ik ook antwoord, wat ik ook doe men blijft volhouden dat ik hetero ben. MOET ik dan perse op straat een andere vent kussen en met een vent hand in hand lopen en te laten merken wat ik ben? Dus nogmaals knul trek het je niet aan , je weet zelf beter!

Antwoorden (24)

Dat is inderdaad niet leuk! Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar laat ze lekker. Als het ze niet bevalt wat ze zien, kijken ze maar de andere kant op. Jij zit er nu nog mee, maar die gasten die dat roepen zijn het waarschijnlijk 5 meter verderop al vergeten. Ben gewoon wie je bent. Mensen roepen zulke dingen vaak uit stoer gedrag of onbenul. Laat dat lekker bij hen liggen en maak je er niet druk om. Het gaat erom of jij lekker in je vel zit, en niet om hoe je moet zijn zodat andere je leuk vinden! Dus...ene oor in en andere uit! Is lastig, weet ik, maar gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie 3. +
Als het gebaseerd is op je uiterlijk en je ergert je zodanig aan de commentaren van onbekenden dat je zelf je uiterlijk daarop wilt aanpassen, dan kun je misschien spieren kweken en je mannelijker kleden/knippen.
Ik denk echter dat je zelf al het antwoord hebt gegeven bij 3. "So what" denken en je daar naar gaan gedragen m.a.w. jezelf blijven en je het commentaar van anderen niet aantrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ermee zit is het eenvoudigst wat je kan doen je Kledingstijl en kapsel veranderd oftewel je identiteit.
Oftewel NIET DOEN !

Laten die mensen lekker. Jij weet zelf wie je bent en je familie en vrienden zullen dat ook weten. Wat kan jou het schelen wat ze over je zeggen of hoe ze over je denken.

Ik zou me er niet druk om maken,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan ook de manier zijn waarom je praat en loopt.
sorry maar "so what" klinkt best wel een beetje gay

Toegevoegd na 1 dag:
Jullie zijn volwassenen tussen de 30 en 100 (met alle respect)

Ik weet zijn leeftijd niet, ik denk tussen de 15 en 20 ofzo,
Ik ben 15 en hoor heel vaak mensen uit mijn klas iemand homo noemen,
Vaak is het om een uitspraak,
We hebben het vak drama op school en vorige week moesten de meisjes jongens spelen en jongens meisjes.
De meeste meisjes kozen ervoor gay's te spelen.
We moesten ook een keer steriotypes spelen,

De meest voorkomende uitspraken waren

O my god
Oh, mijn nagel
En SO WHAT.

Laatst is er bij do you think you kan dance ook weer een nichterig iemand uit de kast gekomen
Zijn woorden.
"ik ben gay so what"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet er wel erg opvallend uitzien als het je vaker overkomt dat je hoort op straat: "hey check die gast", en dan zegt de ander "haha die homo bedoel je".

Blijkbaar ben je wat extravagant, en dat wordt vaak gay genoemd... So what?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet er toch iets in je uiterlijk zijn of houding zijn. Bekijk dat eens kritisch.
Maar het kan ook zijn dat mannen je er (te) knap en verzorgd vinden en is het een vorm van jaloezie. Wordt het ook gezegd door vrouwen of als je in gezelschap van een meisje bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het eens aan iemand die je kent en die je vertrouwt. Die weet hoe je er uit ziet en hoe je je eventueel beweegt en gedraagt. Mogelijk is er iets wat die opmerkingen uitlokt (hoe vervelend en onjuist ook).
Je kunt overwegen om je uiterlijk en eventueel gedrag aan te passen, maar dat moet je zelf weten. Pas er wel voor op dat je je niet als een soort kameleon aanpast aan je omgeving! Je bent goed zoals je bent, en je mag je kleden en gedragen zoals je zelf wilt (binnen normale grenzen uiteraard).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord, je hoeft je idd niet te gedragen als een kameleon!
Ik zou vooral niks veranderen....kleed je en gedraag je naar Uw stijl of Uw karakter.
Maar ja....niemand wordt graag 'homo' genoemd , zelfs de meeste homo's niet.
Misschien heb je een vrouwelijk trekje? Dat kun je niet wegsteken ,hoeft ook niet , maar die trekjes vallen anderen ook op.
Jongeren stigmatiseren graag......( ik heb indertijd meisjes en jongens met een Millet-vest ook Johnie's en Marina's genoemd).
Maar verder zou ik zeggen : iedereen is anders en laat het zo.....anders zijn we robotten.
Misschien ben je heel mooi ...en zijn anderen jaloers.....redeneer zo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O, die Millet-Belgen met hun opblaasbare donsjassen! Dat was toch in de jaren 80? Ik had er ook een paar in de familie! Ik dacht juist altijd dat dat de 'natnekken' waren. Toch een cultuurkloof, dus.
aan wat mensen die je in het voorbij gaan beoordelen kun je eigenlijk niets doen zonder je uiterlijk en gedrag te veranderen en ik neem aan dat je daar terecht geen zin in hebt ook bij mensen met wie je terloops te maken hebt is het om diezelfde reden lastig makkelijker is het bij mensen die dichter bij staan op school/werk ed daar kun je na wat stille diplomatiek duidelijk laten weten dat hun veronderstelling over jouw vermeende homosexualiteit onjuist is verder lost het probleem zich ook deels op als je een vriendin hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan overal aan liggen.Je zegt dat je een beetje gespierd bent,dus het kan ook zijn dat die personen die jou uitmaken voor homo gewoon jaloers zijn.Maar helaas zijn er mensen die dat een homosexuele trek vinden,dat gespierd zijn.Dat ze op deze manier hun vrouwelijke kant willen proberen te verdoezelen.Ik keur het niet goed,maar ik hoor het zelf ook vaak zat.
Maar...en dit zal je niet leuk vinden...soms zien derden het vaak eerder dat een persoon homosexueel is dan de persoon in kwestie het weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het oordeel dat je hoort over jou zegt veel meer over de mensen die het zeggen dan over jou. Elke man heeft vrouwelijke trekken net als dat elke vrouw mannelijke trekken heeft. Het is niets om voor te schamen en geloof in jezelf. Jij zegt ook niet dat macho mannen macho zijn in hun uitstraling. En er zullen ook macho homo's zijn. Laat je niet gek maken door wat anderen zeggen. Je bent wie je bent. Thumbs up.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat de mensen lekker kletsen en sta er boven. Jij weet hoe het echt zit. Niks aan je zelf veranderen. Ik vind het heerlijk dat er een beetje homo in een man zit. Mij hoor je dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
observeer je eigen gedrag en ga je mannelijker gedragen het gaat niet om de kleding die je draagt maar waarschijnlijk het vrouwelijke gedrag wat je vertoont probeer wat mannelijker te lopen je iets breder neer zetten dan je werkelijk bent en dan stopt het homo geroep van zelf en homo zijn word je niet mee geboren want dan zou het in de natuur bij meer soorten voorkomen en dat doet het niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een belangrijke regel in het leven:
Zit niet in met wat andere van je denken negatief of positief...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is naar om voor iets te worden uitgemaakt terwijl het niet zo is. Maar ik zou rekening houden met het gescheld, veel jongens zijn 'gay' of 'homo' omdat ze niet cool genoeg zijn. Of ze bedoelen het als een grapje. Ik zou vooral de overhempjes en roze shirts vermijden ook al vind je ze misschien leuk. Dan wordt het al een stuk minder hoop ik. Ook labello(lippenstift voor droge lippen) komt bij sommige mensen 'gay'over, ook dit zou ik vermijden en dat thuis opsmeren als het perse moet. Ook de omgang met vooral meisjes komt over als 'gay' op andere jongens omdat ze vaak jaloers zijn, negeer ze! Voor de rest niet echt meer tips, wees jezelf en reageer vooral niet op die mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat maar lekker denken, en jij kunt niet weten wat andere mensen van/over jou denken, is dus eigenlijk hetzelfde...dus probeer het van een objectieve kant te benaderen en de eerste vraag die jij je dan stelt; Is het waar?? en de enige manier 0m het te weten te k0men is...Vraag het na bij de ander!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze deken ook dat ik lesbisch ben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou hier geen foto gaan uploaden. Te veel mensen die dat zien en dan krijg je misschien nog meer reacties gewoon om je uit te lokken.
Je kunt eens advies vragen op de volgende site, je mag haar een foto of filmpje sturen. (eerst een mailtje via contact sturen, dan krijg je berichtje terug en kan je foto/film sturen).Het wordt allemaal vertrouwelijk behandeld. Je gegevens en foto's worden na het advies vernietigd. Ze is eerlijk, als ze vind dat je er als homo uitziet, dan zegt ze dat. Ze geeft tips. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...Misschien zijn je bewegingen, houding 'te' vrouwelijk? Enfin, trek het je niet aan. Blijf gewoon jezelf en kleed, loop en draag een kapsel waar je je prettig bij voelt. Bij mij denken ze ook wel eens dat ik een Hollander ben, terwijl ik Limburger ben. En toch draag ik geen Gaastra jas, t-shirt met brede horizontale banden, praat niet luidruchtig en met Hollands accent en heb ook geen blote billen gezicht.
Niet teveel van aantrekken, dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker niet leuk. Maar laat mensen lekker denken wat ze denken. Ik heb hier zelf ook wel eens last van hoe meer je er over nadenkt hoe moeilijker het word. Mensen die je goed kennen zullen dat niet hebben. En als iemand je leuk vind dan vallen ze op je binnenkant in iedergeval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk val je op.
er zijn lieden die "alles wat boven het maaiveld uitkomt",bedreigend vinden voor hun veilige kleine wereldje.die lieden gaan roepen, schelden,enz.
blijf lekker jezelf,blijf lekker anders dan iedereen.geniet ervan,en...SO WHAT.
13 jaar geleden
Gewoon zijn wie jij wilt zijn, en vooral niet dingen aan jezelf gaan veranderen omdat een ander het niet aanstaat. Helaas is de wereld vaak lekker bot en kunnen ze fijn oordelen over anderen.
Laat ze lekker denken, jij weet zelf het beste wie je bent, en als je leert jezelf te respecteren en van jezelf te houden, dan gaat het al een stuk makkelijker en doet het je weinig tot niets.

Mensen die jou zo behandelen zijn jouw energie niet waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry maar hoe zie jij er dan uit of waar woon jij dan, want ik vind het maar vreemd dat mensen zo reageren?

Ik zie veel homo's en dan denk ik gewoon 'die is vast homo' en verder kijk ik er niet naar en boeit het me ook niet.... Net als 'waarschijnlijk' de meeste andere mensen doen.

Ligt het misschien aan je kleding? Of waarom denken mensen zo over jou? Vraag het jezelf eens af....
En ja het is gewoon een feit, mensen oordelen op uiterlijk.
En ja je hebt aso's die geen leven hebben en wild vreemde op straat uitschelden...
En ja 'sorry voor de homo's' ,maar sommige dragen zich ook op een manier dat ik het echt niet raar vind dat mensen hun raar aan kijken.

Is er geen piep kleine kans dat je wel homo bent maar je ervoor schaamt? Ik ken namelijk ook een jonge die pas op zijn 20ste toegaf dat hij homo was. (terwijl iedereen het altijd al aan hem zag) En van te voren ontkende hij het ook altijd...

Weetje je moet je er gewoon niets van aantrekken! Homo's zien er meestal ook nog eens goed uit!
dus als mensen dat over jou zeggen denk dat dan maar gewoon =).
Jij weet van jezelf hoe en wie je bent en de mensen om je heen (vrienden en familie) die weten dat ook en dat is wat telt.
Wat de rest vind moeten ze zelf maar weten!

Toen ik klein/dom was schold ik homo's/lesbisch ook uit, maar stiekem...
Dat is allemaal onzekerheid van de mensen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap zelf ook niet waarom mensen dit zeggen. Ik kleed me niet als een homo.. Ik heb wel halflang haar, maar dat hebben der wel meer.. Ik ben 8 jaar geleden de pubertijd ingegaan, dus ja, ik weet goed van mezelf dat ik op vrouwen val.
Ik schaam me er wel voor dat mensen denken dat ik het ben. Vroeger hoorde ik nooit dat mensen dachten dat ik homo ben, sinds augustus hoor ik het pas, dat vind ik ook het rare.. Er niets van aantrekken gaat moeilijk.. Ik wordt er gewoon misselijk van als mensen denken dat ik homo ben, kan dat ook niet veranderen..
Bovendien heb je types die agressief worden tegen homo's en debielen zoals Mitch001, die wat naroepen of beschuldigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik snap ook wel dat het moeilijk is om je er niets van aan te trekken.
Maar meer kan je gewoon niet doen... Of je moet je haren al anders laten knippen als je denk dat dat het probleem is. Natuurlijk is het niet leuk om als homo uitgemaakt te worden, al helemaal als je dat niet bent! Maar denk maar zo er zijn mensen die het erger hebben, bijvoorbeeld verminkte mensen die een tumor ofzo in hun gezicht hebben die lopen hun hele leven ermee rond en worden hun hele leven raar aan gekeken en uitgescholden...
heb je al een vriendin en als je dat nooit hebt en ze zien je nooit met een meid ja dan krijg je dat homo gedoe
kleren doet er aan toe en uiterlijk ook en als jij bijvoorbeeld je wenkbrauwen doet dan is dat ook beetje homo teken en homos kleden zich meestal altijd goed én zijn vaak goed verzorgt.en mischien je kapsel komt t door zeg ik uiterlijk doet veel vrouwen worden zo vaak beoordeeld op uiterlijk ik denk dat je beetje leuk uiterlijk met een goed innerlijk ver komt.
kan ook zijn dat die mensen zelf homo zijn en te bang om er voor uit te komen.hopelijk heb je er iets aan.