wat te doen als je het niet meer ziet zitten en helemaal op bent?

Hulpverlening slaat niet aan en medicatie ook niet.
Ben radeloos...alles gaat maar door en ik maak geen vooruitgang en niks help

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
19.6K

Antwoorden (14)

Soms duurt het een tijd voor dingen aanslaan.
Het beste dat je nu kunt doen, is aan de bel trekken bij je hulpverlener, om samen te kijken wat je beste opties zijn.
Sterkte, en geloof me: je kunt er bovenop komen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig, wil je nog wel vooruit. Anders zou je hier geen vraag stellen.
Het is heel moeilijk om jou een advies te geven als ik niet meer van je weet. Wel kan ik je een raad geven, en dat is niet opgeven. Blijf doorgaan met therapie, en geef ook duidelijk aan, dat je het nu even niet meer ziet zitten.
Sterkte!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin met sporten en nieuwe mensen ontmoeten!
Probeer je dagelijkse sleur te doorbreken en sla een nieuwe weg in!
Probeer een vast tijdschema aan te houden met het naar bed gaan en opstaan!
Begin de dag met een ontbijt(je)
Kijk jezelf elke ochtend aan in de spiegel en wees trots op jezelf en heb sch**t aan mensen die jouw wat in de weg leggen!
Leef je leven en geniet!

Ga niet zitten piekeren
Blijf niet de hele dag in huis
Luister regelmatig naar jouw favoriete muziek!
Verwen jezelf eens!
Wandel eens langs het strand of door het bos/hei.

Als je in de knoop zit met jezelf en je ziet geen uitweg, dan heb je op dat moment een serieus en groot probleem, MAAR daar is OOK een oplossing voor!
EN...je bent niet de enigste in die situatie!

Alleen het is iets wat je zelf moet doen!
Medicijnen kunnen kalmeren en de klachten verminderen, maar vanuit het dal naar boven klimmen moet je zelf doen.
En neem van mij aan het is het waard om er tegenaan te gaan ook al kost het enorm veel moeite!

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelet op uw vorige vragen hieromtrent zou ik verwijzen naar de antwoorden om iets met de adviezen te doen.
Uw medisch specialist is uw aanspreekpunt in deze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer de oorzaak of oorzaken te achterhalen m.b.v. één of meerdere mensen die je volledig kunt vertrouwen en die je écht willen helpen en altijd voor je open staan.(vrienden,familie)

Maar het is óók héél belangrijk en noodzakelijk,dat je met één of eerdere hulpverleners (huisarts,geestelijke hulp,GGZ,enz.) écht hier héél diep op ingaat.

Want zó kan je niet rond blijven lopen.

Probeer,áls je dit kunt,veel naar buiten te gaan om afleiding en rust voor jezelf in de atuur te vinden,of,als je dat leuker vindt,juist ergens naartoe te gaan waar een gezellige drukte is en waar vertier is.

maar wát je ook doet: geef de moed nooit op,want ieder mens heeft een grote waarde voor ancderen,ook al is 't misschien maar één iemand.

Het leven is écht waard om geleefd te worden weet je,dus: ga écht serieus hulp zoeken.

héél veel sterkte en succes. ;-)

Toegevoegd na 39 seconden:
eerdere=meerdere
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt 'hulpverlening' maar niet welke. Heb je gesproken met een psycholoog?
Verschillende psychologen en hulpverleners hebben verschillende manieren om een cliënt te helpen, dus wellicht kan het helpen als je een andere weg zoekt, misschien een hulpverlener die het anders aanpakt of een therapie die beter bij jou past.
Bijvoorbeeld cognitieve gedragstherapie (door een psycholoog).
Je kunt je ook eens verdiepen in alternatieve manieren en therapie zoals bijvoorbeeld haptonomie of mindfulness.

Het belangrijkste is dat je weet dat je niet alleen bent, er zijn veel mensen met dezelfde problemen en gevoelens en er zijn nog veel meer mensen die je daarmee kunnen helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee eens gewoon rust. Probeer eens lekker elke dag gewoon een lekkere wandling te maken. Probeer even nergens aan te denken. Je kunt er nu toch niets mee. Je moet rust nemen en geven aan je zelf. Dwing je niet maar neem rustig de tijd.
13 jaar geleden
geniet van het niks doen, ga slapen, ga iets goed doen, ga sporten of help oude mensen.
je kunt een hobby zoeken,
koop een hond
ga naar spanje (of ergens anders)

Toegevoegd na 1 minuut:
leer grieks, ga andwoorden op geven op GV
maak een site
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dit voor een vreemd samenraapseltje van suggesties? Naar Spanje gaan en dan Grieks leren; ja, dat schiet lekker op. Gaan slapen én sporten, ook dat lijkt me een handige combi.
Als je helemaal op bent betekent dat meestal dat je jezelf bent kwijtgeraakt.
Ren je voor jezelf uit? of slenter je achter jezelf aan? Weet dat jij degene bent die verantwoordelijk is voor je situatie en dat jij de enige bent die er iets aan kunt veranderen. (al dan met hulp)
Begin met luisteren naar jezelf. Waar heb je behoefte aan? Rust? Beweging? Praten? Niks?

Als je de laatste tijd te veel hooi op je vork hebt genomen is dat wellicht iets om te veranderen voor de komende tijd.
Om je energie op peil te krijgen moet je gezond eten. Misschien dat yoga ook helpt, iig voor een goede ademhaling en meer balans.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij heeft het geholpen om alles van me af te schrijven. Reflecteren. Je ziet de dingen in een ander daglicht. Begin met schrijven van je gevoelens en vergeef jezelf en bedank God voor de goede dingen in je leven. Probeer de slechte dingen optelossen door alternatieven te bedenken. Ga brainstormen en kom zo op ideeen. Een dagboek bijhouden is ook goed. Daarin schrijf je alles van je af. Stel vragen zoals;
Waarom ben ik hier?
Wat helpt dit me?
Wat heb ik hieraan?
Wat denkt mijn omgeving?
Hoe voel ik?
etc
En zoek antwoorden...
Veel succes...
gr Dennis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef dit aan bij je hulpverlener als je die nog hebt. Anders naar de huisarts, laat hem doorverwijzen en zoek totdat je iemand hebt gevonden die wel de juiste therapie kan bieden. Ondertussen ga je ook hulp inroepen van vrienden als je die hebt, of familie. Mensen willen graag helpen echt waar, dus doe het! Dit is mijn ervaring dat mensen je steunen als je het zo moeilijk hebt.
Je staat waarschijnlijk stijf van de stress en weet niet waar je het moet zoeken. Dat voelt zo vreselijk naar maar weet ook dat het ECHT over kan gaan, ook al geloof je daar nu misschien wel niets van.
Heel veel sterkte, en nogmaals zoek steun in je omgeving, instanties, en geef de ernst van de situatie aan zonder je ervoor te schamen of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken je vraag en mijn antwoord heb ik in de alternatieve geneeswijze gevonden nl Rebalancing.
Wat is Rebalancing..
Veel mensen zijn vervreemd geraakt van hun lichaam door allerlei omstandigheden en hebben verleerd om duidelijk te voelen wie en wat zij eigenlijk zijn.
Rebalancing® heeft zich ontwikkeld tot een vorm van diepgaand lichaamswerk. Het werkt op fysiek, mentaal, emotioneel en spiritueel niveau door middel van het bewustworden en vrijmaken van de energie die in het lichaam wordt vastgehouden. Via liefdevolle aanraking en aandacht is het mogelijk om bewustzijn in je lichaam te ontwikkelen, zodat je (weer) in staat bent in contact te zijn met wie en wat je werkelijk bent. Kijk op internet voor meer info hierover. Mij heeft het een duwtje in de rug gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kunst is om de voor jou goede hulpverlener tegen te komen. Medicatie is vaak een middel wat de bijverschijnselen van jouw toestand wat verminderd waardoor je wat ruimte zou kunnen ervaren om iets aan de aanleiding te doen. Wat is de aanleiding dat je in deze situatie terecht bent gekomen zonder het te psychologiseren? Jouw omstandigheden komen nooit vanzelf. Het kan een lichamelijke klacht zijn maar ook een relationele klacht, niet persé met een partner of met ieder andere in jouw omgeving. Ben je in staat om erover te communiceren, jouw gevoel te uiten, aan te geven wat je echt zou willen en vervolgens echt te gaan doen wat je wilt. Jouw vraag is vrij kort met weinig informatie met de kans dat ik ver naast alles zit. In coachingstrajecten zie ik vaak dat er vier gesprekken nodig zijn om tot de uiteidelijk kern te komen en de puzzelstukjes op hun plaats te krijgen. Vaak is het echt in actie komen en te oefenen en leren om over grenzen te gaan om dingen op te lossen.
Een mens kan erg veel hebben en erg diep moeten gaan en ik wens je iemand toe die je uit de verwaring en het dal haalt. Dat ben je namelijk niet waard.
Ik wens je een goede hulpverlener toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hej, wat naar voor je. je wil vooruitgang en je wil eruit komen, en blijkbaar vind je nergens wat je echt eruit kan helpen.
mij is het niet zo duidelijk wat je juist niet meer ziet zitten, ttz of je fysiek uitgeput bent en/of geestelijk en/of in een benarde situatie zit die je helemaal uitput en/of nog iets anders..
maar ik geloof niet zo in "hopsakee, we gaan ertegenaan". dat heb je allicht al talloze keren geprobeerd zonder resultaat. je bent ook naar een hulpverlener gegaan blijkbaar en hebt medicatie genomen (was dat echt medicatie en/of een voedingssupplement?), in de hoop eruit te geraken, dus je hebt echt dingen gezocht. Misschien voel je je schuldig en/of teleurgesteld nu, wat goed te begrijpen is.
volgens mij onderzoekt een goed hulpverlener samen met jou wat er aan de hand is en adviseert je dan een weg om te bewandelen. natuurlijk zal het, eenmaal je deze weg volgt, niet op één twee drie beter zijn, maar dat is ook iets wat de hulpverlener (of degene naar wie je werd doorverwezen) normaal gezien duidelijk op voorhand zegt. is dat gebeurt?
het is natuurlijk wel zo dat positieve gedachten je leven kunnen veranderen, maar dat lukt een mens niet altijd zo maar ineens. zeker niet als je helemaal op bent. je kan best van al eerst eens wat op krachten komen, dat is nu het allerbelangrijkste!
het is hier al geantwoord : verwen je zelf even extra, dat kan ook met hele kleine dingen. en vooral : keur je zelf helemaal goed, aanvaard dat het nu even moeilijk is. in het leven blijft nooit iets status quo, er is altijd evolutie, dus dat zal bij jou 100% zeker ook het geval zijn.
verder zou ik inderdaad adviseren om ofwel opnieuw naar die hulpverlener te gaan als je het gevoel hebt dat je daar begrepen wordt,.Is dat niet zo, ga dan naar iemand anders die je wél steunt en begrijpt.
Uiteraard zal je vroeg of laat wel zelf in actie moeten komen, want iemand anders kan dat voor jou niet oplossen. Daar zal een goed hulpverlener automatisch ook aan werken.
Maar ook hier : doe het rustig aan. Doe een hele kleine stap (bv. jezelf elke dag met een klein dingetje een ietsiepietsie meer verwennen) en dan nog een hele kleine stap en dan nog één. Soms zal je een stapje achteruit doen, maar dat is niet belangrijk. Het belangrijke is al die kleine stapjes voorwaarts. Elke nieuwe weg begint altijd met de eerste stap en het is totaal niet belangrijk hoe groot die stap is.
Intussen stuur ik je alvast veel sterkte en warmte!