Hoe kan het zover komen wat Antonie Kamerling heeft gedaan?

je bent gezond,je hebt het financieel goed,mooie vrouw en kinderen

Waarom dan zelfmoord?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
3.2K

Het beste antwoord

Je bent beslist niet gezond als je depressief bent.
Als je een zware depressie hebt, is alles zwart, is alles teveel, voel je alleen nog maar schuld, als je iets doet doe je het niet goed of verkeerd of om de verkeerde reden en zie je wel het heeft allemaal geen zin en die pijn is niet te dragen en je familie zal zich wel ellendig voelen maar of je kan er niet meer bij stilstaan of je bent overtuigd dat ze uiteindelijk zonder jou beter af zijn.

Eén grote warboel van zwarte gevoelens, en soms ook gapende leegte.

Wees blij dat je het niet begrijpt, want dan ben je zelf nog nooit depressief geweest, hopelijk blijft dat zo.
Zelfmoord is een laatste "redmiddel", hoe cynisch dat ook klinkt. Als je met je rug tegen de muur staat, en nergens meer heen kunt, lijkt dat soms de enige uitweg die er is, zeker als je al meerdere manieren hebt geprobeerd om uit die depressie te komen en die niet werkten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Haydy. Je bent zover heen dat je daar niet eens meer bij stilstaat. net als diegene die voor de trein springt niet nadenkt over wat dit voor b.v. de machinist betekent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Hardy, Je moet?? Je moet helemaal niets. Mensen bevallen en sterven gewoon in eigen huis. En spoeken bestaan alleen in zieke geesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men spreekt al snel van een depressie als iemand het leven niet meer ziet zitten, maar toch hoeft het geen depressie te zijn, maar een persoonlijke kijk op het nut van het leven. Dood kan ook rust betekenen. Er kan zoveel ellende in een mensenleven gebeuren, ook als het ons niet persoonlijk raakt dat ik me voor kan stellen dat er mensen zijn die de verantwoording niet meer willen nemen voor anderen en er uit stappen.

Andere antwoorden (12)

Ookal heb je nog zo veel, het kan dat je je nog niet gelukkig voelt. Misschien ontbrak er iets in zijn leven? Of voelde hij zich niet meer horend bij de rest van de mensen. Helaas kunnen we het niet meer vragen nu...

Groetjes en gecondoleerd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft dat hij gezond was, terwijl bekend is dat hij al jaren depressief was. Ook dat is een ziekte, waarmee je vraag meteen beantwoord is.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+-je
Depressiviteit wordt zo vaak onderschat. Het is niet te zien dus het bestaat niet en is aanstelleritis.
Antonie Kamerling had het financieel goed, hij had een leuke vrouw en twee lieve kinderen, maar hij had ook een grote "pijn" in zijn hoofd. Vanavond hoorde ik een psychiater op t.v. hierover spreken. Mensen die dit hebben, kunnen niet meer relativeren, zijn niet meer benaderbaar, aanspreekbaar door hun omgeving. Hij hield veel van zijn vrouw en kinderen, maar ze konden hem niet meer bereiken. Dit schijnt al in de baarmoeder in aanleg aanwezig te zijn en daar is niets aan te doen. Hij zag het leven, ondanks alles wat hij had, niet meer zitten en uiteindelijk weet men dan niets anders meer te doen dan een einde aan dit lijden te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gister avond zag ik meerdere reacties van collega's van Antonie Kamerling..
Die van Daphne Deckers omschreef eigenlijk alles!
"een gebroken been kun je zien, een gebroken ziel niet"
Als je zoiets doet, terwijl je een vrouw kinderen hebt dan moet je echt wel heel erg gebroken/kappot zijn van binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan alleen diegene die zo ver komt daar antwoord op geven, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Er zijn mensen die zich zelf de moeite waard niet vinden, ondanks het feit dat anderen dat wel doen.
Het hoeft niet altijd met depressie te maken te hebben, het kan de kijk op het leven zijn. Wat betekent het leven, wat is het nut ervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van de dingen die hij ooit heeft gezegd en die voor mij ook herkenbaar zijn is het feit dat zn hoofd altijd vol zat en hij gedurend bezig was met gesprekken.
De moeilijkheid met deze dingen is het stoppen van die gesprekken en het leeg maken van je hoofd.
Als je dit niet voor elkaar kunt krijgen kun je daar behoorlijk dol van worden, wat er om je heen gebeurd dringt niet meer binnen en al wat je wilt is rust in je hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan best zijn, maar hij heeft daar zelf voor gekozen. In mijn antwoord schreef ik al, dat roem bepaalde verplichtingen met zich meebrengt. Als het om een jongen van 2 straten verderop gebeurd, wordt er niet over gesproken, maar als het een bekend iemand is, wordt er een drama van gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Italklaas: Als het met iemand 2 straten verder gebeurt, is het ook een afschuwelijk drama voor zijn directe omgeving en wordt er ook over gesproken. Wat heeft da aandacht na zijn dood te maken met zijn motivatie om dit te doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag was hoe kan het zover komen. Roem heeft hier niks mee te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo zie je maar dat ook deze dingen gebeuren bij mensen die bekend zijn. Geld, bekendheid, "alles hebben" neemt niet weg dat je ook ziek kunt worden en het leven zo niet meer aan kunt (hoe irreeel dit voor ons ook klinkt) dat je er uit stapt omdat de last die deze persoon ervaart, het niet kan dragen. Heel triest voor hemzelf en alle mensen die van hem houden.
Als we dat goed kunnen verklare, dan weten we misschien ook wel de remedie. Het is een proces,dat zich in iemands hoofd afspeelt er waar anderen geen inzicht en vooral geen begrip voor hebben. De meest onbenullige dingen,waar wij met een lach over heen stappen kan voor een depressief mens wel een onoverkomelijke barriëre zijn. Zij zien de meeste dingen totaal anders dan een geestelijk gezond mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ziet nooit wat er achter de gordijnen gebeurd. De meeste (jonge) mensen die het financieel goed hebben, kunnen daar slecht mee omgaan. Ze raken aan de drank en drugs en het wordt steeds erger. De beroemdheid die ze hebben opgebouwd, schept verplichtingen en ook daar kunnen ze meestal niet mee omgaan. Wel het geld aanpakken, maar de verplichtingen vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kunnen jullie wel minnetjes geven (waar ik niet van wakker lig), maar geef dan ook je motivatie erbij. Ik kan best wel tegen een beetje kritiek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn vaak ook juist de hele 'bevlogen' zielen die beroemd worden. Ik geloof niet dat het bij Anthonie Kamerling iets met de druk van de roem te maken had. Volgens de bronnen had hij al jarenlang last van hele zware stemmingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat we dat allemaal wel eens mee maken. De 1 legt zich er bij neer en kiest voor de weg van de minste weerstand, terwijl de ander vecht om er boven op te komen.
Je hele gezinnetje alleen op laten draaien voor jou problemen. Wat een laffe daad.
Ik kan in sommige gevallen best begrip hebben of een motief begrijpen, maar dit vind ik walgelijk en laf. Blijkbaar weinig ruggegraat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Italklaas, het kan ons allemaal overkomen, beroemd of niet, geld of niet. Heeft niets met ruggengraat te maken. Was het maar zo simpel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is trouwens niet een toelichting op een minnetje, want die heb ik niet gegeven, maar ik maak het zo vaak mee, dat onbegrip van mensen. Het is zo makkelijk oordelen als je zelf anders in elkaar steekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik blijf het laf vinden en een gebrek aan ruggegraat. Heb meer dan voldoende ervaring (van dichtbij) met dit onderwerp en dit valt gewoon niet goed te praten. Hij is er gewoon tussen uit gestapt en laat een ander voor zijn problemen opdraaien. Zielepietjuhhhhhh.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben sprakeloos, het lijkt een uitspraak van een puber.
Nou ga ik je toch echt wél "beminnen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Italklaas van mij ook een min. Je mag het dan van dichtbij meemaken, desalniettemin heb er je geen flauw idee van wat depressie eigenlijk inhoudt. Jouw antwoord is grof, oppervlakkig en dom. Als ik 10 minnen tegelijk kon geven kreeg je er van mij gelijk tien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van jullie minnetjes kan ik niet wakker liggen, wel het feit dat jullie in mijn ogen kortzichtig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Italklaas; nu maak je het wel erg bont!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Degene die kortzichtig is ben jijzelf in dit geval Italklaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan bied ik jullie bij deze mijn verontschuldigingen aan. Of dat voldoende is, weet ik niet, maar dan zal ik het wel te bond hebben gemaakt.
:(
-10 voor mezelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanvaard ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bravo Italklaas. Dat getuigt van zelfinzicht en de moed om dat hier neer te schrijven. Proficiat!
Ivana
13 jaar geleden
- 1 Hersenloos, jouw antwoord. Je kan je antwoord beter weg (laten) halen. Het siert je niet.
Zoals hij zelf zei: Wind mee is wind tegen als je de andere kant op moet.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Menselijk psychologie. State of mind. Jij praat over de zaken die hij had. Daarmee vertel jij jou visie over zijn leven. Psychologisch gezien maakt het niet uit wat je bezit. Het is hoe jij het ziet. Gelukkig zijn zit in jezelf. Het is eerder de manier van kijken dat je bezit. Er is ellende zat om je heen om zelfmoord neigingen van te krijgen maar laten tussen al die ellende ook niet de mooie kant vergeten. Het leven kan zo mooi en lelijk zijn als je wilt. State of mind is de sleutel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook een depressie en burn-out gehad. Ik was echt de weg kwijt. Helemaal in gedachten bezig met mezelf en de pijn en druk in mijn hoofd. De gedachten (negatieve) beheersten mijn hoofd. Ik was niet aanspreek baar voor mensen. Ik zag het ook niet zitten en ging rattengif kopen om er een eind aan te maken. Maar gelukkig kwam ik een vriend tegen en vertelde wat ik ging doen. Hij zei dat ik gek was en naar een psychiater moest. Dus dat deed ik. En daar kreeg ik prozak 20mg en de druk en gedachten in mijn hoofd hielden op. Maar het werk bij 50% van de gevallen niet. Wellicht was Anthonie een van die gevallen?
Ik kan het begrijpen, als je depressief bent ben je alleen met jezelf bezig niet met andere dingen. Niets kan je meer schelen alleen de binnenwereld en niet van de buiten wereld heeft invloed op je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij scheen depressief te zijn, als je dat bent word alles zo zwart voor je ogen. dat je het gewoon niet meer ziet zitten. moeilijk voor te stellen als je dat nog nooit gevoelt hebt.
misschien had hij nog wel meer dingen van vroeger ofzo problemen en dat soort dingen (maar dat weet ik ook niet) dat kan ook een depressie veroorzaken...