Hoe krijg je snel meer zelfvertrouwen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (8)

probeer positief te denken over jezelf.
hou van jezelf zoals je bent, en als een ander daar anders over denkt is dat hun probleem.
Blijf jezelf en heb vertrouwen in jezelf.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke plus + ;-)
Zoek iets waar je goed in bent, een sport, tekenen, zingen, dansen, knutselen, maakt niet uit.
Als je ergens goed in bent, heb je iets om trots op te zijn, en daar krijg je veel zelfvertrouwen van.

Toegevoegd na 1 minuut:
Elke ochtend als je in de spiegel kijkt, benoem je iets van jezelf wat je goed vind: Mooie ogen, vandaag zit mijn haar leuk, ik heb een leuke outfit aan.
Als je je die dag slecht voelt, denk je daar weer aan.
13 jaar geleden
Stel jezelf een doel, mag van alles zijn , dingen die je leuk
vindt, je werk,of in de sport. e.z.v.
Geef jezelf met je doel een redelijke kans van slagen, als
dat niet kan, stel dan een ander doel.
Laat je door niets en niemand van de wijs brengen, je
doel gaat voor alles.
Als je het doel bereikt (slaagt) dan ga je helemaal uit je
dak.
Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfvertrouwen kan je indelen in 2 grote delen
Omgaan met anderen
Omgaan met jezelf postieve zelfdialoog.

Omgaan met anderen
Als je alleen op een eiland zit ga je geen gevoel hebben dat je weinig zelfvertrouwen hebt het is pas als er andere mensen bij zijn. Dus beter mee leren omgaan

Het belangrijkste van zelfvertrouwen is ZELFVOORZIENEND ZIJN dit is zowel financieel maar vooral emotioneel dat betekent dat je geen reactie complimenten aandacht of bevestiging van andere mensen nodig hebt om je goed te voelen. Dit hebben we aangeleerd van onze geboorte bv als kind en gaan we wenen als we aandacht willen we hangen dus af van mensen.
Hoe zou het zijn om niet meer in te zitten met wat andere van je denken super toch. om dit te doen moeten we onze gewoonte van goedkeuring en aandacht zoeken afleren dit doen we in stappen :

stap 1 beseffen we dat we goedkeuring/ afhangen van andere mensen in een bepaalde situatie bv als je ziet dat je complimenten verwacht een dag . Dan moet je alarm afgaan

stap 2 nadat je het beseft heb ga je nadenken aan al de pijn die je hebt doordat je afhangt van andere mensen de pijn die je gehad hebt in je leven daardoor.
bij mij is dat bv persoonlijk bij jou zal het anders zijn:
Pijn omdat mijn vriendin mij verliet omdat ik teveel aandacht/goedkeuring zocht....
Pijn omdat ik inzit met wat andere van me dachten en niet wist wat zeggen en dus niet goed in de groep lach..
Pijn door een negatief commentaar die ik kreeg en dat het me raakte omdat ik positieve reactie verwachte.
Enzz... Wanneer een mens beseft dat iets pijn doet stopt hij het te doen en dat is goed want het doet pijn om af te hangen van andere.

laatste stap 3 :
Je zegt tegen jezelf vanaf nu hang ik niet meer af van andere mensen en zoek ik hun goedkeuring aandacht niet meer!!!Om de duur ga je deze zin geloven als je het blijft zeggen en de pijn voelt van vroeger....

Omgaan met jezelf :
Hier moet je nagaan hoe je zaken interpreteert.
Je loopt voorbij een groep meisjes en zij lachen opeens dan kan je denken ow ze lachen met mij ga na of dat wel zo is?
Ga in elke situatie na wat het positief er aan is :
Ik heb nog geen vriendin is niet erg heb je ook geen relatieproblemen toch? In elk negatief zit iets postief.

als je emotioneel zelfvoorzienend kan zijn dan maakt het je niet uit wat andere van je denken want het is belangrijk wat jij van jezelf vind en niet andere jij bent de BELANGRIJKSTE PERSOON IN JE LEVEN DAT IS DE MORAAL VAN MIJN VERHAAL :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spieren kweken volgens mij is niks beter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door jezelf eens te zien op video, dan kan je zien hoe anderen je zien en hoe leuk je eigenlijk bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe eens iets voor iemand die hulp kan gebruiken. Je hebt geen bedankje nodig om te weten dat je iets deed wat goed was.
Probeer je aandacht op een ander te richten en dan niet denken hoe zou hij over mij denken.
Ga eens een wandeling maken en focus je op het bos met die mooie herfstkleuren. Degene die dat maakte heeft jou ook gemaakt, dan kan het toch alleen maar goed zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je te omringen met mensen die van je houden.