hoe kan je je eigen zelf vertrouwen omhoog brengen???

ik heb een slecht verleden gehad maar ik heb nu een vriendin die echt de persoon is alleen in mijn verleden ben ik veel naar beneden gepraat en hebben mijn exen mijn zelf vertrouwen gebroken en door mijn borderline en wat andere dingetjes kunnen mensen mij beïnvloeden b.v. ze is gewoon met een andere jongen weg. dan weet ik dat ze dat niet doet maar toch ga ik er als een gek over na denken en ik weet wij kunnen hel goed met elkaar praten zijn extreem eerlijk tegen elkaar beetje het zelfde mee gemaakt en ik weet dus zo is zie niet en dat doet zei niet maar toch komt het in me kop en ik wil er van af want het stoort mij heel erg en ik wil niet dat zei het gevoel krijgt dat ik haar niet vertrouw want dat doe ik wel dit is gewoon iets dat mij persoonlijk stort kent iemand dit probleem of weet iemand wat

gewoon er niet aan denken werkt niet!!

ik heb borderline heel hoog iq slaap stoornis en een hell van en verleden thx alvast voor je reactie

Toegevoegd na 10 uur:
het zijn goede tips alleen ik kan niet sporten heb het wel gedaan maar ik heb een aangeboren hart afwijking dus sporten verergeren mijn aanvallen en ik loop al bij een psy wat niet echt makkelijk voor me is vandaar dat ik het niet weet en borderline is wel zo dat je impulsief zwart wit negatief en die dingen bent dus maakt het er niet makkelijker op en het zijn meestal andere mensen die mij die dingen inspreken door een bijdehante opmerking of zo iets

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (7)

tja goeie vraag trouwens
uit eigen ervaring (ik ga er niet heel diep op in) zorg voor een goede lichamelijke conditie dat klinkt mischien raar en vaag maar zorg goed voor je lichaam eet gezond en ga sporten je zult als je dat een tijd fanatiek doet je psygies ook beter gaan voelen en ook wat makelijker slapen
ik ganrandeer je ls je dat een maand doet je vesteld zult staan over hoeveel beter je je voelt en mensen merken dat aan je en zullen daarom anders op je reageeren
ik zei al ik praat hier uit eigen ervaring
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vul je tijd met praktische werkzaamheden zodat je afgeleid wordt en daarna nuchter over de zaken kan denken. Zoek professionele hulp en neem je verantwoording over je eigen geluk.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'neem je verantwoording over je eigen geluk', had het niet beter kunnen zeggen. '+'
Je kunt contact opnemen met GGZ. Ze hebben cursussen op dit gebied en op verzoek ook maatwerk d.m.v. consult om je probleem op te lossen. Je kunt je ontspannen, maar het gaat er om dat je het probleem bij de wortel aanpakt. Een professional bekijkt het objectief en houdt je een spiegel voor. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
accepteer dat jullie alle 2 een achtergrond hebben die jullie deels heeft gevormd. er zijn misschien bepaalde karaktertrekken wat uitvergroot.dat hoeft echter geen probleem te zijn.jullie zijn eerlijk naar elkaar toe wees dat ook naar jezelf toe.daarmee bedoel ik,ken je eigen valkuilen en rem jezelf af als je erin dreigt te stappen en wees open en eerlijk als je er wel in tuint.en geef het tijd en ruimte om in vertrouwen samen te zijn.dat kun je niet afdwingen,dat zal zich in de loop der tijd ontwikkelen.dat is mijn ervaring althans met de liefde van mijn leven die een antisociale persoonlijkheidsstoornis heeft en ikzelf ptss (chronisch complex) veel geluk gewenst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen voor deze relatie, maar vooral voor jezelf
en voor een goede toekomst zul je een manier moeten vinden om af te rekenen met het verleden.

Dat is niet eenvoudig, maar wel te doen met behulp van een goede psycholoog.
RET [rationeel emotieve therapie] is een goed voorbeeld.
Leren leven in het NU> !

Bovendien moet je goed leren omgaan met je borderline.
Mensen met borderline zijn enorm impulsief, denken vaak zwart-wit, reageren extreem. Relaties zijn moeilijk te onderhouden, en wisselen ook sterk.

Dus: Ervoor vechten! Hulp zoeken!
Afleiding zoeken door middel van stevig sporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet dat je Borderline hebt. Je weet dat je te impulsief bent, dat je zwart-wit denkt en nog een aantal dingen die je zelf ook weet.

Eerst een opmerking. Je HEBT Borderline je BENT niet Borderline. Dat betekent dat je jezelf kan zijn en dat je moet leven met je aandoening. Sta niet alleen stil bij jouw problemen maar probeer in je leven veel plezier en geluk te vinden. Je hebt een vriendin die weet wat het betekent om Borderline te hebben. Ik weet wat het betekent om te leven in een omgeving die niet het beste uit je probeert te halen maar je altijd onderuit haalt. Waarschijnlijk zal je hartaandoening een belangrijk rol in je leven hebben gespeeld. Mensen hebben de neiging jou te behandelen alsof jij die hartaandoening bent. Ik weet wat je voelt, ik heb ook een aandoening die in mijn verleden meer op de voorgrond stond dan wie ik was. Maar nu aan jou de klus om te zoeken naar de mooie dingen in jou en je contact met je vriendin. Neem afscheid van de opmerkingen van mensen die niet in jouw belang zijn. Ik weet dat het met jouw psyche moeilijk is om niet overal te snel op in te gaan. Jij en je vriendin staan nu vooraan in je leven. Wanneer iemand dat probeert af te breken zeg dan tegen die persoon dat je liever niet hebt dat hij/zij zulke dingen zegt. Vindt jezelf belangrijk want dat ben je. Laat die liefdes gevoelen toe in je leven want dat is mooi en fijn. Ga voor de contacten met jouw vriendin en laat de rest maar lekker lullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neo,

Als ik je lees "ik heb een slecht verleden gehad" komt bij mij op dat je dat verleden op de een of andere manier continu tegenkomt, het nog niet achter je ligt. Dat voor elkaar krijgen ben je mee bezig, je "loopt bij een psy". Als het goed is merk je dus dat je steeds minder last krijgt van dat verleden, en komt er dus een moment dat het echt "voorbij" is.

"niet aan denken werkt niet", klopt. Maar ergens anders aan denken, de aandacht verschuiven is wel te doen. Technieken als Zelfhypnose of Mindfulness - aandacht naar je lijf, en daardoor minder denken - werken daarbij krachtig. En door consequent te verschuiven verandert er ook iets.