ik heb jarenlang risperdal geslikt (kleine hoeveelheden) ben inderdaad vervlakt als ik hiermee stop komt het gevoel weer terug? of is dat DP naast DR?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.2K

Antwoorden (5)

Als je stopt, zal er wel weer gevoel terugkomen, maar of dat hetzelfde is als dat was voordat je met Risperdal begon, is maar de vraag. We veranderen immers in de loop der tijd.

Dit soort vragen kun je in principe het beste aan een psychiater stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Risperdal is er voor bedoeld om bepaalde gevoelens (bijv. angsten) te vervlakken en om psychoses weg te nemen.
Het is een bekende bijwerking dat je over het algemeen minder voelt.
Het is dus logisch dat je meer emoties krijgt als je stopt met de medicatie. Ook psychoses komen vaak weer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overleg met je psychiater over stoppen met de medicatie, en daarna een psychotherapeutische behandeling.
Die antispsychotica kan je beter niet op eigen gelegenheid stoppen. Maar eindeloos ermee doorgaan, is zeker niet goed. Vooral niet bij een jong mens in ontwikkeling. Het moet worden geprobeerd om zonder troep weer op de rails te geraken.
(Al kan die troep soms een uiterste redmiddel moeten zijn).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het zo erg dat er tegenwoordig zoveel voorgeschreven wordt, ik kreeg in juli een vakantiekind van 11 jaar, op z'n brief stond: "gebruikt risperdal" gelukkig vertelde hij me dat het niet meer hoefde.
dan denk je ook wie verzint zoiets omdat aan een kind te geven.
ik heb zelf geen ervaring met die medicijnen, maar m'n vriendin is 3 jaar geleden ermee gestopt, omdat ze geen gevoel meer had.
ze is helemaal veranderd en heeft sindsdien ook geen psychose gehad.
waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen dat zo moet doen, daarom is het goed als je zoveel mogelijk informatie verzamelt.
elk mens reageert nu eenmaal anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HUP, naar de dokter.