Als angst een slechte raadgever is, hoe kun je dit dan rijmen met je intuïtie?

Toegevoegd na 7 minuten:
Hoe weet je wanneer het angst is of dat je moet luisteren naar intuïtie?

13 jaar geleden
in: Psyche
1.3K

Het beste antwoord

Soms heb je ergens een unheimlich gevoel over. Dit is niet gebaseerd op angst maar op intuitie. Dit is een serieus gevoel waardoor het lichaam zelf ergens voor waarschuwt. Het is een momentopname. B.v. het gevoel dat je iets wil doen maar een stemmetje zegt dat het niet goed voelt. Angst heb je vaak al veel langer ergens voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als je bang bent voor spinnen ben je bang voor iets waar je eigenlijk niet bang voor hoeft te zijn (in nederland dan).
vaak hebben mensen een angst omdat ze iets vies of kriebelig/glibberig vinden terwijl die angst tussen de oren zit aangezien je niks kan gebeuren.

bekijk gewoon hoe reëel de angst is en waarom je er bang voor bent en als je dat antwoord weet dan kom je al een stuk verder.
als het geen gevaar voor jezelf is dan hoef je er dus ook niet bang voor te zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik weet niet of ik de vraag wel goed heb begrepen maar goed, mijn intuïtie zegt van wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
angst blijft op dat moment ook hangen terwijl intuitie een momentopname is,je voelde het gewoon je wist het gewoon gaat niet gepaard met angstgevoelens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
angst kun je niet vergelijken met intuitie .
angst zet een overlevingsplan in werking .
intuitie is meer een raadgever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi verwoord.