Hoe ga ik op een goede manier om met mijn hooggevoeligheid? (HSP)

Ik wil me beschermen tegen lage energieën van anderen!

Toegevoegd na 1 dag:
Ja met name negatieve energie na diep gesprek met iemand die in de put of boos is!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
Annswers
13 jaar geleden
Bedoel je de negatieve energieen?

Antwoorden (2)

Beste Elifecoach,

Het beschermen tegen lage of negatieve energie is erg belangrijk wanneer je hooggevoelig bent. Je bent enorm gevoelig voor elke vorm van erergie om je heen. Je voelt alles veel sterker aan en bent enorm gevoelig voor prikkels. Bescherming begint al met gezond leven en voldoende rust momenten, ook gedurende de dag ( weet het dat is vrij lastig maar echt het werkt).
Het is eigenlijk heel eenvoudig, de hoogsensitiviteit is voor ons niet zichtbaar uitsluitend voelbaar, dus moet je je oplossing ook op dit vlak zoeken. Sluit je ogen ( bijvoorbeeld voordat je aan het werk gaat ) stel je voor dat je op een weiland staat ( jouw weiland), met daarom heen een hek of prikkeldraad of wat jouw het gevoel geeft waar je achter veilig bent en stel je voor dat je binnen deze ruimte imuum bent voor alle energieen van buitaf. Of stel je voor dat je omringt bent met spiegels die van je afgericht staan en alle negatieve energie van anderen weerkaatst naar hen terug. Er zijn nog meer mogelijkheden maar dan heb je er een paar. Je zal merken dat het steeds makkelijk gaat en je beschermd voelt. Dit is alles en vrij eenvoudig, doe het zo vaak je wilt op de dag zodat je je altijd veilig voelt.

Succes

mvrgr
Freek

Toegevoegd na 1 minuut:
ps je kan onder andere ook kijken op de site van dr Ted Zeff of kijk op www.sensingmagazine.nl wellicht vind je hier ook antwoorden, zij verdiepen zich in alles rondom hoogsensitiviteit.
Succes

Toegevoegd na 1 dag:
draag een geel shirt om je hartchakra te beschermen, draag ledere zolen en draag altijd toermalijn stene bij je dit helpt je voor een gesprek ook als bescherming, heb je nog meer vragen mail me op freek_73@hotmail.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn globaal genomen twee soorten HSP’s: de grootste groep, zo’n 70%, is van nature rustig en meer introvert. Zij voelen zich prettig bij een redelijk gelijkmatig leven met weinig risico’s. Het andere deel, ongeveer 30% van de HSP’s, heeft juist behoefte aan nieuwe ervaringen en spanning en is meer extravert. Zij worden ook wel HSS genoemd, ‘High Sensation Seekers’.
mensen zeggen vaak als je kwaad wordt dat je tot 10 moeten tellen.
wat eigenlijk inhoudelijk niets meer betekent dan afleiding zoeken.
nou weet ik niet precies in welke categorie je valt, of je nou de rustige of juist de sensatie zoeker bent maar wellicht is yoga wat voor je, en als je de sensatiezoeker bent doe dan iets in bijv kung fu (die geeft ook kennis van lichaam en geest) maar dan op een meer spannende manier.