Wat is/zijn de oorza(ken) van ptss met uitgestelde expressie?

Wat is/zijn de oorza(ken) van PTSS met uitgestelde expressie?
Toevoeging/edit: waardoor het komt dat mensen pas jaren of decennia later last krijgen van ptss?

Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
in: Psyche
1.5K
jc54
een jaar geleden
Het niet (goed) verwerken en/of onderkennen van een stress-situatie.
Inekez1
een jaar geleden
Wat is nu je vraag? Alle mogelijke oorzaken van ptss met uitgestelde expressie? Of waardoor het komt dat mensen pas jaren of decennia later last krijgen van ptss? De bedoeling van de toelichtingsruimte bij de vraag is dat je de vraag kunt toelichten of uitbreiden, niet om de vraag te herhalen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
@Inekez1 ik heb het nu wel goed toegelicht
HeerVoldemort
een jaar geleden
Als jij het weet, weet ik het...ik hoor er ook bij.

Het beste antwoord

Sommige mensen hebben psychologische verdedigingsmechanismen die ze in een overlevingsmodus jarenlang kunnen beschermen tegen de pijn en het ongemak van het trauma.
Door overbelasting of juist gebrek aan stress kunnen de traumasymptomen naar boven komen.
SimonV
een jaar geleden