Hoe kan ik duidelijker spreken en langere stukken?

Hoe kan ik duidelijker spreken en langere stukken? Het lijkt alsof ik sinds een tijd moeilijker lange gesprekken op gang kan houden.

een jaar geleden
in: Psyche
1.4K
SentWierda
een jaar geleden
@MrBart. Kan het zijn dat de oorzaak een vitamine B12-tekort is? Hier is al eerder op geduid in GV m.b.t. de vraag: Kan slaaptekort en tegelijk slecht eten leiden tot auditieve hallucinaties?
Tip: website 'Ik heb misschien te weinig vitamine B12'.
https://www,thuisarts.nl/vitamine-b12/ik-heb-misschien-te-weinig-vitamine-b12/
tinus1969
een jaar geleden
@SentWierda, MeBart moet eerst eens goed bijslapen. Als hij daarna nog problemen heeft kan hij daarvoor specifieke hulp vragen.
MrBart
een jaar geleden
Maar het lijkt alsof ik door iedereen word uitgescholden. Zelfs de laatste tijd mensen met wie ik rustig praat, denk ik als ze iets mompelen dat ze mij uitschelden waar ik bij ben? Ze moeten me niet zomaar uitschelden.

Antwoorden (1)

Moeite hebben met duidelijk spreken het op gang houden van langere gesprekken kan een gevolg zijn van oververmoeidheid, Je kunt dit dus verbeteren door eindelijk eens rust te nemen.

Alle alarmsignalen staan al een tijdje op donkerrood @MrBart. Dus handel er naar.
een jaar geleden