Hoe krijg ik gevoel terug?

Ik merk de laatste tijd dat ik niks meer voel en dat dat voor de mensen in mijn omgeving best irritant kan zijn.
Wat kan ik hier aan doen?

2 jaar geleden
in: Psyche
1.7K
Castle
2 jaar geleden
Dit ligt normaliter bij jezelf. Is er een reden waarom je je meer stoort aan andere? Is er iets in je leven gebeurt dat bijvoorbeeld meer stress oplevert? Heb je misschien het gevoel dat je op vakantie moet? Er even tussenuit. Mogelijk dat bewegen (sporten e.d.) je hierbij kan helpen (mocht je dit nog niet doen). Even een dagje of zelfs een lang weekeinde ergens naartoe zoals een Spa of hotelletje ergens waar je kan wandelen, fietsen of winkelen.
Anoniem01102016
2 jaar geleden
Ik irriteer me niet meer aan anderen. Ik bedoelde dat het voor anderen soms moeilijk is als ik gevoelloos ben als ze bijvoorbeeld met problemen naar mij toekomen en ik me dan niet kan inleven waar ik dat vroeger wel kon
Ritsuka
2 jaar geleden
Ga naar de huisarts, dit kan depressie zijn
BonBonvanJohn
2 jaar geleden
Het lijkt erop dat er een afname is van empathisch vermogen. Slik je misschien (nieuwe) medicijnen dit kun veroorzaken? Er kan ook sprake zijn van onderliggende (hersen)aandoeningen die gedragsverandering veroorzaken. Ga inderdaad naar je huisarts en spreek met hem of haar serieus over. Je huisarts zal het afschuiven op stress of een depressie. Al je je echt zorgen maakt hoef je dit niet te accepteren. Ik spreek uit ervaring.

Antwoorden (1)

Dit klinkt alsof je niet lekker in je vel zit. Gezien de tijd van het jaar en het sombere weer van de afgelopen weken bestaat de kans dat je wat last hebt van een winterdepressie. Als het alleen maar 'irritant' is, dan is het advies om veel naar buiten te gaan en te bewegen. Maak vooral gebruik van de momenten met zonneschijn ! Winterdepressies zijn vaak in maart wel weer over. Nog even volhouden dus.

Is het wel meer dan alleen maar 'irritant' ga dan naar de huisarts. Die kan je verder helpen.
Pieterke
2 jaar geleden
Van mij een plus als tegenhanger voor de (niet toegelichte) min. Ik vind het een prima antwoord.