Kan magnesiumolie via de huid wel werkzaam zijn bij een depressie?

Aangezien de meeste serotonine door de darmen geproduceerd wordt en bij magnesiumopname via de huid de magnesium direct in het bloed komt i.p.v. eerst de darmen te passeren?

2 jaar geleden
in: Psyche
1.4K

Antwoorden (1)

Magnesium kan werkzaam zijn bij een depressie. Magnesium speelt twee belangrijke rollen in de hersenen:
1. Het blokkeert de activiteit van meer stimulerende neurotransmitters en bindt zich aan kalmerende receptoren, wat resulteert in een meer vredige, rustende toestand.
2. Het helpt bij het reguleren van de afgifte van stresshormonen zoals cortisol, en werkt als de rem op het zenuwstelsel van het lichaam.

Magnesiumolie via de huid kan echter niet werkzaam zijn: de verspreiding van transdermaal magnesium is nog niet wetenschappelijk ondersteund.
SimonV