Hallo, ik ben 16 en geef zo goed als om niemand. Weet iemand wat er misschien mis is met mij?

Iedere keer als ik een vriend verlies doet het me niet. Ik ga nu ook naar de psycholoog, maar ik weet niet goed of dat gaat helpen. Ik heb soms ook erg rare situaties... zoal ik begin dit jaar een vriendin had, maar ze ging vreemd... het deed me uiteindelijk niet. Is dit een psychisch iets, of ben ik gewoon zo?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Psyche
2.9K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ohja, ik ben ook niet depressief want, ik ben altijd blij... ik voel me nooit slecht om iets, ik kan ook moeilijk gevoelens plaatsen bij situaties
tinus1969
3 jaar geleden
Als je al naar een psycholoog gaat, waarom stel je deze vraag dan nog hier?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Geef je verder ook niet om naasten als familie en ervaar jij empathie naar de ander? Iedereen is anders en een beetje gek. Als je vertrouwen is beschaamd kan het zijn dat je je distantieert van mensen in je omgeving. Als het niet van bijvoorbeeld zoiets is, kan het horen bij jou als persoon.
Erna55
3 jaar geleden
Bespreek dit met je psycholoog.

Antwoorden (2)

Dendave er is niks mis met jou.
Zo lang je geen mensen kwaad of pijn doet, heb je geen hulp nodig.
Elk mens is anders, en als jij om niemand geeft dan is dat gewoon jou persoonlijkheid.
( om niemand geven: dat is geen beperking, maar een Superkracht. )
Je moet is weten wat sommige mensen voor dommen dingen kunnen gaan doen als ze mensen verliezen waar ze omgeven.

Dendave gewoon jezelf zijn, en vergelijk jezelf niet met de meerderheid.
Want de meerderheid behandeld alles wat afwijkt als een stuk stront.
( Laat ze geen label op jou plakken. )

Mensen zoals jou hebben ze ook nodig in de maatschappij.
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
Soms heb ik het gevoel dat juist die meerderheid meer en meer een tekort aan empathie heeft. In dat geval wordt je vanzelf "afwijkend". ;)
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Nou de meerderheid vind dit antwoord een - waard. Wat zegt dat over empathie? Labels zijn er al genoeg. Ik snap dat Dendave de vraag hier ook stelt. Een psycholoog is 1 persoon, die kan wel van alles vinden. Research is nooit verkeerd. En het internet is veilig en anoniem voor zulke persoonlijke vragen. Als Dendave niemand kwaad doet EN zich goed voelt, al voldoet hij dan niet aan het vastgelegde "normaal" van de maatschappij. Zie ik geen probleem en is dit antwoord juist. + van mij.
Griffin
3 jaar geleden
"Zo lang je geen mensen kwaad of pijn doet, heb je geen hulp nodig."
Beetje gekke veronderstelling, dit is natuurlijk niet zo.
MasterSword
3 jaar geleden
Nog een ding ik kan ook niet rouwen,
als er iets met mensen gebeurt heb ik er ook geen gevoel voor.
( Zal wel aan mijn autisme liggen. ) En een psycholoog kan je echt geen gevoel geven.
Enige nut is dat de psycholoog geld kan verdienen. Ik wordt ook niet blij van muziek en de meerderheid wel.
Ik kan wel naar een psycholoog gaan, maar dat zal niks veranderen.
( Alles wat die pratende placebo zegt ben ik zo vergeten.) Wees trots zoals je bent.
En zolang je geen gevaar bent voor andere of jezelf,
Hoef je geen hulp te zoeken. Mensen die jou of mij een duim omlaag geven die hebben hulp nodig.
Want die geven jou een slecht zelfbeeld.
( die zijn een gevaar voor unieke en bijzondere personen ) Jij bent nog jong, maar als je ouder wordt ga je door krijgen hoe de meeste mensen het leuk vinden dat andere zich slecht voelen over zichzelf. ( leed vermaak )
Het lijkt er op dat jij een muurtje om jezelf heen gebouwd hebt. En altijd blij is niet logisch, iedereen heeft wel eens een minder fijne dag. Jij hebt je redenen voor dat muurtje, hopelijk weet je psycholoog het samen met jou een beetje af te breken.
Om niemand geven is een stukje zelfbescherming. Als je niet om de mensen geeft, kunnen ze jou ook geen pijn doen. Je hebt (misschien onbewust?) pijn ervaren in je leven. En dan heb je het soms even nodig om je af te sluiten. En kun je even niet meer bij je gevoel. Kijk samen met je psycholoog wat er áchter dit "niet voelen" zit. Er is waarschijnlijk niets mis met jou, je staat op het punt om een hobbel te onderzoeken in je leven.