Waarom zijn het (voornamelijk) de vrouwen die prostituees zijn en niet omgekeerd?

Waarom zijn het in de meeste gevallen mannen die geld uitgeven om met een vrouw seks te kunnen hebben en niet omgekeerd? Waarom zijn het niet mannen die achter glas zitten en vrouwen die zich vergapen aan de sexy mannen en er hun geld voor over hebben? Wat is de psychologie achter dit fenomeen? Ik ga er immers van uit dat zowel mannen als vrouwen seks leuk/lekker vinden.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Psyche
3.1K
SnakeEye
4 jaar geleden
Kwestie van vraag en aanbod... De markt vraagt meer naar vrouwen dan mannen.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is dit een heel cru en kort-door-de-bocht antwoord, maar dan is het in ieder geval duidelijk:

Mannen zijn over het algemeen, en dat is biologisch bepaald, niet zo kieskeurig bij het kiezen van een sekspartner. Een vrouw zal daardoor eigenlijk nooit hoeven te betalen als zij seks wil hebben: in principe kan zij op iedere willekeurige plek willekeurige mannen aanspreken en vragen of zij seks met haar willlen hebben: er zal altijd wel een man positief reageren. Een man die op deze manier vrouwen aanspreekt, heeft veel minder kans op succes. Dat komt ook doordat vrouwen over het algemeen meer zoeken naar liefde, vertrouwen en geborgenheid, en mannen vaker naar lichamelijk contact: seks. Op YouTube zijn er grappige en soms gênante filmpjes te vinden over dit aanspreken van mannen en vrouwen voor seksafspraken.

Mannen zijn ook meer visueel ingesteld dan vrouwen: het zien van de vrouwen (achter de ramen) maakt het maken van een seksafspraak voor hen dus makkelijker.

Voor vrouwen zijn er overigens wel gigolo's. Zij kunnen thuis of in een hotel worden uitgenodigd door de vrouwen en leveren dan tegen betaling gezelschap. Vrouwen die 'geen gedoe', maar wel seks willen hebben, kunnen van deze diensten gebruik maken.
Er wordt van deze diensten echter relatief maar weinig gebruik gemaakt, onder meer vanwege de hierboven genoemde reden: vrouwen komen over het algemeen (ook zonder te betalen) makkelijker aan seks dan mannen. Voor mannen is er in de prostitutie dus uiteindelijk maar weinig te verdienen. Zij kunnen in andere beroepen veel eenvoudiger en veel meer geld verdienen dan in de prostitutie.
Toegevoegd op 13 januari 2020 12:26: tekst