Is het mogelijk om tijdens een woedeaanval je lichaam onder controle te houden?

Bijvoorbeeld rillen/beven en snellere hartslag.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Psyche
1.7K
Ritsuka
5 jaar geleden
Probeer te werken aan je woede, dit is niet gezond.

Antwoorden (2)

Het is mogelijk om te leren omgaan met woedenaanvallen. Waardoor je uiteindelijk ook je lichaam beter onder controle kan houden, maar hier heb je hulp bij nodig.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja , ze zeggen wel eens , eerst tot tien tellen , dat klinkt lullig maar het gaat om je ademhaling . Als je jezelf de rust gunt , om "tot tien te tellen" , misschien jij tot honderd ? Krijg je de kans om rustiger te gaan ademhalen en zo ook je hartslag te verlagen en het trillen/beven te verminderen . Het zou dus kunnen helpen alvast , vooraf , ademhalingsoefeningen te gaan oefenen . Ademen doe je van je geboorte af automatisch en je staat er dus niet bij stil . Jij kan er baat bij hebben om dat nu juist wel te doen , de Tao , bijvoorbeeld staat vol met oefeningen , die je helpen je eigen lichaam beter te leren kennen en beter te leren beheersen en dus ook , je leven beter te leren kennen en beheersen . Maar daar zijn genoeg andere methodes voor ook . En misschien heb je daar ( professionele ) hulp bij nodig , vooral doen , zeker als het je zelf niet lukt ! Want woede , zeker onbeheerst , kan je in grote problemen brengen , maar dat wist je al .