is sport goed voor psychoses?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Psyche
1.6K
Erna55
5 jaar geleden
Wanneer je vermoedt dat je aan psychoses lijdt, bezoek de huisarts. Deze kan je verwijzen naar iemand die bevoegd is om een diagnose te stellen en een behandeling te starten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Sporten heeft effect op je hormonen en neurotransmitters dus ook op klachten die psychisch genoemd worden. Wel spelen er een optelsom van factoren. Ook bijvoorbeeld een exorfinenbelasting, tekorten aan allerlei voedingsstoffen en een verhoogd koperniveau in je lichaam.
Ritsuka
5 jaar geleden
Mag toch hopen dat het TEGEN psychische afwijkingen is.

Antwoorden (1)

Ja:Het positieve effect van sporten is het best te zien bij patiënten die een angststoornis hebben. Mensen met een psychisch probleem wat zich voor het eerst aandient zijn na drie jaar anderhalf keer vaker hersteld van hun aandoening dan de patiënten die niet aan sport doen. Eén tot drie uur sporten per week is al genoeg om het positieve effect te bereiken, concluderen de onderzoekers.
Mensen die regelmatig sportief bezig zijn hebben 50% minder kans om een psychische stoornis te ontwikkelen dan mensen die niet sporten. Als je een psychische stoornis hebt, herstel je sneller door te sporten sporten.
fremar