Ik heb erg last van dagdromen, zo erg dat het in vloed heeft op mijn werk. Hoe kan ik me blijven concentreren op werk?

Ik werk tgemwoordig nu als vakkenvuller in de supermarkt en het hele tijd dagdromen heeft invloed op mijn werk, ik kan moeilijk concentreren op het werk en heb heel snel de neiging op af te dwalen. Daardoor ben ik veel langzamer in mijn werk. Heeft iemamd tips van hoe ik het dagdromen kan stoppen/verminderen en/of beter kan concentreren op mijn werk?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Psyche
1.6K

Antwoorden (1)

Dagdromen komt vooral voor bij hooggevoelige mensen.
Het is een deel van hun leven en een manier om even te ontsnappen aan de werkelijkheid.
Het kan ook een symptoom zijn van een komende burn-out, of alleen maar oververmoeid zijn.
Het kan wijzen op een tekort aan bepaalde mineralen, vooral magnesium en zink.
Het kan een gevolg zijn van een verkeerde levensstijl, of een gebrek aan aandacht voor je werk.
Het kan te maken hebben met je darmen of andere organen.
Dus probeer er achter te komen wat het bij jou zou kunnen zijn.
Probeer je probleem niet op te lossen met koffie drinken extra suiker of energiedrankjes en cola of pilletjes.
Waar je vast aan kan gaan werken.
Een zo gezond en regelmatig mogelijk leven.
Zo min mogelijk suiker en frisdranken gebruiken.
Iedere dag een flink stukje wandelen.
Gaan sporten.
Minstens 8 uur slapen.
Met je huisarts over praten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Bedoel je met "een gebrek aan aandacht voor je werk" een gebrek aan belangstelling van anderen voor het door jou geleverde werk?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik bedoel beiden, indien je het werk geweldig vind, zal je niet zo maar wegzakken in dagdromen.