Kijk naar de situatie.

Stel jezelf vragen over deze situatie (deelvragen).

Probeer deze 1 voor 1 voor jezelf te beantwoorden.
Zet deze in een logische volgorde.

Zo denk je in stapjes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik ben een andere vraag aan het typen, waar ik meer uitleg geef. was bij deze de uitleg in te typen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke, sorry!
Het ligt er helemaal aan wat je ziet onder 'kleine stapjes'. Bijvoorbeeld een taak als "de dokter bellen voor", zou je in feite kunnen indelen met:
- het telefoonnummer opzoeken
- de telefoon vinden en oppakken
- in gedachte de vraag of verzoek formuleren
- het nummer van de dokter bellen
- de vraag daadwerkelijk stellen

Zo kunnen je een taak naar wens indelen, zodat je de te nemen stappen zo klein mogelijk kan maken.