Hoe noem je iemand/groep die wat je ook zegt het geweldig vind?

Ik bedoel niet ja-knikkers. Maar echt als je zou zeggen bijvoorbeeld "Ik denk dat ik een navelpiercing moet zetten, *ik denk dat dit er best mooi uit ziet*." Waarop degene/groep dan jou meteen bevestigd.

7 jaar geleden
in: Psyche
2.3K
Pieterke
7 jaar geleden
Daar is volgens mij geen benaming voor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk dat het iemand is die verliefd op je is
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
onzeker

Antwoorden (6)

Een meeloper.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een conformist.
7 jaar geleden
Een opportunist
of
een kuddedier
of
een jabroer

Iemand zonder eigen mening, iemand die geen eigen smaak heeft of in ieder geval deze niet wil delen.
Iemand zonder eigen wil, willoos iemand/persoon
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In ieder geval een meeprater (jabroer)
SimonV
7 jaar geleden
Volgens mij een jabroer! http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/jabroer Dikke plus.
in België noemen we zo iemand een "dweper"
iemand die alles wat je zegt "geweldig" vind;
komt van het werkwoord "dwepen"; dwepen met iemand (bvb ook met een rock ster, filmster enz...)
http://www.encyclo.nl/begrip/dwepen
7 jaar geleden
samaiphon
7 jaar geleden
bij nader inzien zijn dat niet "dwepers" maar gewoon mensen die geen eigen mening hebben en gemakkelijkshalve maar ja knikken.
kuddevolk of kuddedieren die de grote massa volgen zonder eigen mening
gevaarlijk omdat die gemakkelijk op sleeptouw zijn te nemen denk dan maar aan de gevolgen tijdens de opkomst van het nazisme in Duitsland en recent de gebeurtenissen in Turkije!
alles wat de "leider" zegt is de waarheid en niets dan de waarheid en kritische pers hoort daar niet bij!
Veel fans gedragen zich ook zo. Wat een bepaalde ster ook maar doet of zegt, wordt verafgood.
Als het iemand binnen je vriendenkring is of uit je klas of op het werk, die jou zo ophemelt, dan kan het zijn dat die persoon gewoon heel erg onzeker van zichzelf is en er graag bij wil horen. Dat is bijna altijd slechts een fase in het leven, waar iemand weer uit komt. Op dit moment geef jij zo'n persoon genoeg aandacht (zelfs als het negatieve aandacht is, omdat je hem/haar zat begint te worden). Bedenk dat die andere persoon zeker van waarde is, ook al ziet hij/zij dat zelf nu even niet. Zo'n persoon kan erg opbloeien bij welgemeende vriendelijkheid.
Maar pas op, zulke mensen kunnen je ook leegzuigen. Ze hebben soms zo'n grote behoefte aan bevestiging, dat jij daar in je eentje niet aan zult kunnen voldoen. Wellicht komt zo iemand uit een gebroken gezin, of is gepest (wat desastreus is voor het ontwikkelen van zelfvertrouwen) en zo zijn er wel meer redenen te bedenken.
Uitdaging voor jou is om die persoon wel in zijn/haar waarde te laten, zonder dat je die persoon grondig zat wordt. Let dus op je grenzen. Mooi is als deze persoon door meerdere anderen serieus genomen gaat worden, bijvoorbeeld uit jouw vriendengroep. Iedereen heeft bevestiging nodig.
Een tip is om deze persoon eens vriendelijk te vragen waarom hij/zij iets vindt. En dan daarnaar te luisteren, zonder het af te kraken.
Hoe je zo'n persoon noemt? Onzeker. Door die onzekerheid is zo'n persoon ook kwetsbaar. Om zo iemand dan met een lelijke opmerking 'op zijn plek' te zetten is zowel kleinzielig als kinderachtig. Daar zul jij hopelijk boven staan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het zou goed een bewonderaar kunnen zijn....in de zin van 'alles wat jij doet is goed' en wordt automatisch bevestigt door diegene die fan van je is of jou bewondert.
amc