Wat kan ik doen aan mijn nachtmerries?

Beste allemaal,

De afgelopen weken heb ik elke nacht nachtmerries gehad, waarna ik huilend wakker word. Hierdoor zie ik er tegen op om te gaan slapen en vind ik het ook niet fijn om in het donker te slapen, al kan ik daar niet omheen. Overdag ben ik hierdoor erg snel emotioneel en heb ik ook weinig energie om nog iets te kunnen doen.

Heeft iemand tips zodat ik van dit probleem af kan komen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Psyche
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
magnesium(citraat) nemen of -olie smeren
Cryofiel
7 jaar geleden
Niet zomaar iets gaan smeren als je geen tekort hebt. Tekorten oplossen is prima ALS je een tekort hebt. Daarnaast: tekorten oplossen is sowieso prima, maar alleen voor die dingen die het gevolg zijn van het tekort. Aangezien nachtmerries geen gevolg zijn van magnesiumtekort, heeft het opheffen van een magnesiumtekort (ALS je dat al hebt...) geen positieve invloed op je nachtmerries. Zoals de twee antwoorders hieronder al aangeven kun je veel beter op zoek gaan naar de oorzaak van je nachtmerries.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nachtmerries zijn één van de symptomen van een Mg tekort.
Cryofiel
7 jaar geleden
Bron? En al zou het kloppen - nachtmerries kunnen vele oorzaken hebben. Lukraak iets voorschrijven aan iemand die je totaal niet kent is zinloos, het kan zelfs gevaarlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Aan het proberen van mijn advies zitten geen gevaren. Als het werkt, dan verder kijken. Mg helpt bij bijna alle oorzaken. Volgens mij is Mg tekort zelfs de oorzaak van de meeste oorzaken. (maar dat gaat hier wat ver)
Cryofiel
7 jaar geleden
Dat weet ik, volgens jou kun je zowat elke kwaal oplossen door magnesium te gaan slikken. Er zitten echter wel degelijk gevaren aan het slikken van magnesium als je geen tekort hebt. Een overdosis is schadelijk. Ten eerste doordat je lichaam al dat overtollige magnesium moet wegwerken. Dat belast de nieren. Ten tweede doordat een overdaad aan magnesium de opname van calcium verhindert. Een overdosis magnesium leidt dus tot een calciumtekort. Een calciumtekort heeft op zijn beurt weer invloed op het vermogen om vitamines op te nemen. Teveel magnesium leidt dus niet alleen tot een calciumtekort, maar ook tot een vitaminegebrek. En verder: waarom zou je "zomaar iets proberen", als dat nog schakelijk kan zijn ook? Waarom zou je die gok nemen? Waarom niet gewoon op zoek gaan naar de werkelijke oorzaak, en die aanpakken? Dat lijkt mij stukken beter dan zomaar gaan experimenteren met alle mogelijke gevolgen van dien.

Het beste antwoord

Beste Westwicdk, je kunt natuurlijk met bijvoorbeeld zo'n klein lampje (in het stopcontact gestoken) een lichtpuntje maken, zodat het niet helemaal donker is in je kamer, maar dan pak je het niet bij de wortel , bij de oorzaak aan.

Kennelijk heb je iets beleefd dat er voor zorgt dat je nachtmerries krijgt. Dit kun je aanpakken door met iemand te praten om de oorzaak te achterhalen. Een bepaalde angst , een slechte relatie , een vervelende ervaring , dit kan allemaal. Soms weet je zelf de oorzaak te benoemen, anders heb je hulp nodig hiervoor.

Ik raad je aan je huisarts te bellen en maak maar een dubbele afspraak, dat is beter, want je hebt een 'praat-afspraak' nodig, dat red je niet in de standaard tijd.

De huisarts heeft ervaring hiermee en kan je doorverwijzen of heeft misschien een praktijkondersteuner (PO) die hierin ervaring heeft en kan eventueel helpen met een (paar) gesprek(ken).

ANTWOORD

Juist omdat het je 'normale' dagelijks leven verandert ,

> "Overdag ben ik hierdoor erg snel emotioneel en heb ik ook weinig energie om nog iets te kunnen doen." <

, is het raadzaam om het NIET alleen met een 'lampje' op te lossen , maar het toch beter/effectiever bij de oorzaak aan te pakken.

Doe het maar, bel maandag je huisarts en maak een dubbele afspraak.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Proberen om in een koelere ruimte te gaan slapen. Want nachtmerries worden vaak veroorzaakt door te warm liggen. En een klein nachtlampje is een simpele oplossing als je bang bent voor het donker.
Amadea
7 jaar geleden
Als ik dit heb, ga ik naar een manueel therapeut om mijn nek te laten kraken. De nacht erop heb ik dan een prachtige droom, en daarna is het gewoon over. Heeft al 3 x gewerkt! Misschien heb je hier iets aan, vooral als je merkt dat er veel spanning in je nek is zou het goed kunnen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
Ik hoop dat die manueel therapeut je eerlijk heeft verteld dat het "kraken" van de nek een redelijk riskante bezigheid is... Los daarvan, dat jij baat hebt bij deze behandeling komt naar alle waarschijnlijkheid niet door de behandeling, maar door jouw geloof erin.
Nachtmerries zijn warrig en betekenisloos. Alleen zo gevaarlijk als jij ze zelf maakt. Bedenk dat er niets met je gebeurt als je een nachtmerrie hebt, je ligt gewoon in bed en slaapt. Op deze manier kan je angst ervoor verminderen, en dan kunnen ze verdwijnen.