hoe kom ik van een tic af? het houd me wakker en en gaat bloeden het ziet er niet mooi uit h

Mijn tic is dat ik boven me lip eerst een puitsje had en steeds aan zat maar ik besefte pas later dat ik er nog steeds aan zat maar de puitsje al weg was en nu krab en raak het aan en die stomme tic laat me lelijk uit zien en het houd me wakker

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wellicht dat dit helpt: doe een elastieke om je pols. Elke keer als je aan het plekje zit of er ook maar aan denkt, dan trek je een paar keer aan het elastiekje en laat je t los.

Het beste antwoord

Beste @ninjapower, dit is geen tic, maar een slechte gewoonte die begon met aan een puistje pulken en toen 'wonder boven wonder' het puistje toch genezen en dus verdwenen was , bleef je uit gewoonte(!) door gaan met krabbelen...

Dat moet je dus afleren en dat is niet onmogelijk.

Als je nog thuis woont, vraag aan je vader en moeder, broers en zussen om je te vertellen dat je ER AF MOET BLIJVEN als zij zien dat je er weer aan zit...

Ik spreek uit ervaring, het is even doorbijten, maar zo kun je het afleren. Er gewoon op gewezen worden , iedere keer!
daar ga je zo van balen... dat je het wel laat , het duurt even, maar het lukt je , ja echt je kunt het wel!

Doe je best en vergeet niet: ook buiten zie je er stukken beter uit als je niet als een klein kind aan een [al dan niet bestaand] puistje zit te pulken :-))
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb dit probleem al een jaar en paar maanden eerst vond ik het niet erg maar nu dat ik merk dat ik slaap te kort heb aan dit en als ik echt wil proberen te slapen ik moet op me handen liggen dat ze uit de beurt van de plekje komen me mij ouders proberen me stoppen maar het is dan maar voor een min en dan zie je me weer bij de plekje aan te raken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb dit probleem al een jaar en paar maanden eerst vond ik het niet erg maar nu dat ik merk dat ik slaap te kort heb aan dit en als ik echt wil proberen te slapen ik moet op me handen liggen dat ze uit de beurt van de plekje komen me mij ouders proberen me stoppen maar het is dan maar voor een min en dan zie je me weer bij de plekje aan te raken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vraag eens aan je huisarts [ha] of deze weet hoe je dit kunt aanpakken. Misschien wel door een gesprek met een psycholoog of heeft de ha een praktijkondersteuner, die hierbij de helpende hand kan bieden door gesprek wellicht? Allicht een poging waard @ninjapower, als het probleem nagelbijten was, zou ik het antwoord wel weten, maar dit is iets anders, hoewel op hetzelfde vlak.
Doe je best, aarzel niet , het is geen gekke vraag , huisartsen hebben alles al meegemaakt, gewoon opbellen, afspraak maken en vragen! Succes!