ik heb sggz nodig volgend jaar, heb ik dan een aanvullende verzekering nodig?

Ik heb mij ingeschreven voor sggz zorg volgend jaar. Ik moet nu overstappen omdat mijn huidige zorgeverzekeraar dit niet verzekert. Ik weet echter niet of ik een aanvullende verzekering nodig heb of dat dit uit de basisverzekering vergoed wordt...kan het nergens terug vinden..

Toegevoegd na 23 minuten:
het gaat over psychotherapie, en niet perse verslavingszorg. ik heb wel een verwijsbrief van de huisarts

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (2)

Nee hoor, je hebt geen aanvullende verzekering nodig.

Wat je wel nodig hebt is een verwijsbrief van je huisarts waarin specifiek aangekruist is dat je SGGZ nodig hebt.

Dus behalve de specifieke hulpvragen die vermeld staan en aan te vinken zijn, moet bovenaan een kruisje gezet worden bij SGGZ.

Zodra je de instantie benadert met deze hulpvraag zal hier specifiek naar gevraagd worden. Heb je deze verwijsbrief nog niet in handen, gebeurt er niets ; geen afspraken , geen intakegesprekken: niets.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De verschillen tussen de verzekeringen zit niet wat vanuit het basisverzekering vergoed wordt. Alleen hebben niet alle verzekering met alle behandelaars een contract.
De verschillen zitten in de prijzen en wat vergoed wordt vanuit de aanvullende verzekering.

En er is ook het principe dat je een brandend huis niet kunt verzekeren. Dit bekent dat je niet snel een huis dat brand kunt verzekeren tegen brand.

Maar er is niets mis met het feit dat je risico's zo goed mogelijk afdekt. Dit doet de verzekering zelf, maar ook de mensen die zijn verzekeren. Dus laat je goed voorlichten en vraag je (toekomstige) behandelaar om advies.