welke stappen bij ass diagnose?

kijk eerst moest ik een gesprek doen de intake voor de autisme test
daarna dee ik een iq test en daarna moest ik een gesprek
zodat ze een beeld over mij krijgen dus hoe ik ben
daarna moesten me ouders een gesprek over mijn ontwikkeling
dus mijn vraag is op maandag 6juli moet ik weer een gesprek
met 2 mensen en ik vroeg me af wat er gaat gebeuren gaan ze me
vragenlijst nagaan die ik op internet moest doen
of stellen ze vragen hoe ik reageer in een bepaalde situatie
of iets totaal anders a.u.b. geef antwoord anders raak ik gefrustreerd
of ik krijg een driftbui

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Psyche
Erna55
8 jaar geleden
Je hebt maandag een gesprek.
Je wilt nu al precies weten hoe dat zal gaan verlopen. Ik snap dat je nieuwsgierig bent. Het is fijn om te weten waar je aan toe bent. Maar... Je laatste zin, .. Geef antwoord anders raak ik gefrustreerd of ik krijg een driftbui.
Het lijkt erop dat je hiermee dreigt met een driftbui.... dit is niet een manier om hier een antwoord af te dwingen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dank voor je begrip casp

Het beste antwoord

Beste Iwan,
Ik studeer zelf psychologie. De ASS-diagnose procedure verloopt als volgt:
Stap 1. Intake
=>
Stap 2. IQ-test
=>
Stap 3. Gesprekken met psycholoog (persoon plus omgeving, bijvoorbeeld ouders)
=>
Stap 4.
Classificatie (met code uit de handleiding)
Beschrijvende diagnose (persoonlijke beschrijving)
Behandelingsadvies (aangepast aan jou persoonlijk)
=>
Stap 5. Behandeling

Zie ook het stroomdiagram dat ik heb bijgevoegd uit de handleiding voor autisme.

Naar aanleiding van wat je hebt verteld, denk ik dat je volgende gesprek gaat over stap 4. Je zult dus geen vragen meer hoeven te beantwoorden ergens over, omdat de diagnose al voltooid is. Sowieso hoef je geen uitleg te geven over wat je hebt beantwoord bij de vragenlijst. Houd in je achterhoofd dat het professionals zijn. Ze begrijpen daarom dus ook goed welke dingen niet prettig zijn voor mensen met autisme.

Het volgende gaat dus plaats vinden: De psycholoog en/of psychiater gaan je vertellen wat ze hebben gevonden/geconcludeerd en welke gang van zaken volgens hen nu de beste is (de behandeling).

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor het diagram, zie pagina 107 van de eerste bron of de afbeelding bij de tweede bron.