Waarom vinden ze in de psychiatrie de drie R's zo belangrijk?

Rust,reinheid en regelmaat.

De kliniek waar ik was,daar zeiden ze:het is misschien ouderwets maar wij vinden het belangrijk.
Dus daar zetten ze je zowat onder de douche s'morgens(reinheid),moet je s'middags verplicht rusten en met het dagplan is dat dan de regelmaat.
Je moet je er precies aan houden en dat vind ik onzin.
Je kan voor straf buiten je kamer gezet worden,op de gang dus.
Ik heb moeite met gezag dus dat zorgt sowieso al voor problemen.
Hoe kan zoiets je helpen met je problemen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
4.1K
Cryofiel
9 jaar geleden
Voor sommige kinderen zijn het tegenwoordig zelfs de vier R's:
Rust, Reinheid, Regelmaat en Ritalin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lol,ja Ritalin ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klinkt verschrikkelijk als ik het zo hoor.
Echt verschrikkelijk
SimonV
9 jaar geleden
In de kliniek waar je was, vonden het belangrijk.
De zegt niets over hoe de psychiatrie erover denkt.
Structuur is vaak wel belangrijk voor mensen die hier moeite mee hebben.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
Klinkt heel goed als ik het zo hoor.
Echt heel goed. Zo ziet mijn dag er ook uit. Heerlijk is dat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die drie R's zijn afkomstig uit een boekje van een Amerikaanse kinderarts: Spock. Ze lijken me prima, mits goed toegepast.

Antwoorden (3)

Veel mensen hebben rust en regelmaat nodig om de onrust in hun lijf, hoofd en leven te beteugelen. Wat de reinheid betreft gaat men er vermoedelijk vanuit dat goed voor je lichaam zorgen ook goed voor je geest is.
Ik ken de regel, heb er zelf ook mee te maken gehad en vond hem ook nogal overdreven toegepast worden. Men gaat dan in mijn ogen niet genoeg uit van het individu. Bespreek e.e.a. eens met je behandelaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja je mag er niet van afwijken,ze doen daar heel overdreven over.
Ieder mens is toch anders,ik heb gehoord dat sommige mensen er zo onzeker van werden dat ze overal toestemming voor gingen vragen als het iets afweek.
Lekkere hulp zo.
Ik heb wel een fijne behandelaar maar die houd zich ook aan de regels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is zoals @Mevrouwvan de al zegt, om de onrust in je hoofd en lijf enigszins te beteugelen. Zelf vind ik het niet overdreven. Ik heb er ook mee te maken gehad vroeger, maar dan in omgekeerde zin. Alles kon en mocht en totaal geen structuur. Veel cliënten werden daar ook niet beter van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp de regel wel maar ik vind wel dat er meer rekening met het individu gehouden moet worden. Maar dat vergt dan waarschijnlijk weer te veel van de verplegenden.
Ik zou Laurena dus willen adviseren zich toch als het maar enigszins kan aan te passen. Dat moet in het "normale" leven ook dikwijls . Ik ben het ook met @uhmramon eens dat het omgekeerde ook niet goed is voor veel mensen want die hebben die structuur en regels weer nodig.
Mevrouwvannde omschrijft het goed. Het systeem zet je aan om meer tot jezelf te komen zodat je zelf ook kan overdenken wat er kan en misschien moet veranderen zonder gestoord te worden door allerlei andere gedachten. De structuur dus.

Als je je voor straf op de gang zetten lijkt dat mij een verkeerd middel, juist daardoor ga je weer anders denke dan aan je zelf op de rails zetten.

Op zich is de stuctuur en en de rust die het kan geven een goede thearapie en kan helpen om je op de juiste weg te zetten. Als er staf aanhangt heb ik mijn twijfels.

Maar zoals mevrouwvande al omschrijft neem het op met je behandelaar en geef ze de kans je te overtuigen van de goede resutaten. 'Zo doen we dat hier' schekt niet veel vertrouwen, redenen als mevrouwvande en hierboven geven mogelijk duidelijkheid.

Spoedig herstel gewenst
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
RRR geeft houvast in een ongeordend brein.

Eigenlijk is RRR goed voor iedereen. De meeste mensen leven volgens dat principe en doe je het niet bewust, dan doe je het wel onbewust.
De was op maandag, het huis op vrijdag, sporten op dinsdag en donderdag. Ja, niet lachen, maar dit alles geeft evenwicht aan je leven.

Ga je RRR verwaarlozen of je er tegen verzetten, dan wordt je leven één chaos. Logisch dat ze dat in jouw situatie proberen in te prenten. Daar wordt je rustig van op het moment dat je het belang hiervan inziet en toepast.