Ik vind het moeilijk om vragen te stellen of om aan het woord te komen, hoe verander ik dat?

Ik doe de studie SPH en krijg van een aantal medestudenten als feedback dat ik me een beetje afzijdig hou. Dit komt omdat ik een denker ben, als ik een verhaal hoor luister ik lekker en pas als ik thuis kom komen de vragen en oprmerkingen pas. Vaak kan ik dan ook nog wel achter het antwoord komen.
Maar toch zou ik graag tips willen krijgen over hoe ik dit anders aan zou kunnen pakken, waardoor ik me dus meer in de klas en en gesprekken zou kunnen mengen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het enige wat belangrijk is dat je uiteindelijk de opleiding haalt. Dat je meer tijd neemt om over de juiste beslissing na te denken lijkt me niet negatief. Deze maatschappij lijkt gericht om zo snel mogelijk resultaat te geven volgens bepaalde toverformules. Vooral in de hulpverlening ben je vooral patiënt in plaats van mens. Ik vind dat een goede hulpverlener zijn patiënten als mensen ziet en deze goed probeert te begrijpen. Bij psychiatrisch patiënten moet je erachter komen wat de traumatische ervaringen zijn dat deze man/vrouw zo in de war is en mogelijk kijken of deze trauma's te verwerken zijn. Dat lijkt me veel beter dan het voorschrijven van pillen en gezamenlijke knutselen.
http://youtu.be/zs23GeCxt9g?list=PLvP8YsX0ebXZUpQ3BsUhdZHUrJykndOL9
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat je kunt doen is aangeven dat je het moeilijk vind. Wanneer je je afzijdig houdt val je waarschijnlijk niet op en kan het zijn dat medestudenten het zo laten. Of ze zeggen dat je je afzijdig houdt. Wanneer iemand verwacht dat je feedback geeft en je moet erover nadenken, geef dit dan aan. En indien mogelijk kom er dan op terug. Wanneer je kenbaar maakt dat je tijd nodig hebt of hey moeilijk vindt om meteen te reageren, heb je ook kans dat je een wedervraag krijgt, waardoor het makkelijker is om te praten. Door te doen leer je het sneller. Denkers kunnen ook hun gedachte uitspreken....als er praters in je groep zitten zullen en kunnen zij hier weer op reageren.

Antwoorden (2)

Goed dat je dit vraagt, als je dit niet kunt dan is SPH een moeilijke opleiding voor je, deze opleiding bestaat uit praten met elkaar, luisteren naar elkaar, presenteren en samenwerken. Ik denk dat je veel kunt hebben aan een cursus "Spreken in het openbaar", daar leer je hoe je je moet presenteren en hoe je een gesprek begint, deins er niet voor terug vragen te stellen aan de cursusleider, doe dit eventueel na de les als je het niet aandurft met andere cursisten erbij. Schrijf je vragen op, zodra ze bij je binnen komen. In bijna iedere gemeente wordt wel zo'n cursus gegeven.
Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat je kunt doen is aangeven dat je het moeilijk vind. Wanneer je je afzijdig houdt val je waarschijnlijk niet op en kan het zijn dat medestudenten het zo laten. Of ze zeggen dat je je afzijdig houdt. Wanneer iemand verwacht dat je feedback geeft en je moet erover nadenken, geef dit dan aan. En indien mogelijk kom er dan op terug. Wanneer je kenbaar maakt dat je tijd nodig hebt of hey moeilijk vindt om meteen te reageren, heb je ook kans dat je een wedervraag krijgt, waardoor het makkelijker is om te praten. Door te doen leer je het sneller. Denkers kunnen ook hun gedachte uitspreken….als er praters in je groep zitten zullen en kunnen zij hier weer op reageren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jaa het punt is eigenlijk, dat ze al weten hoe of wat. De meeste hebben ook mijn gekke en spontane kant al gezien. Maar en blijven een paar meiden die meet blijven benadrukken dat ze het vervelend vinden dat zij elke keer de gene zijn die vragen stellen en feedback geven. Dit is ook voornamelijk naar mij gericht, voor mijn gevoel, door blikken en gesprekken. Even voor de duidelijkheid, ik ben niet iemand die express achteraan gaat zitten en helemaal niet mee durft te doen. Ik ben bij de les en ga ook altijd wel vooraan zitten, ik luister en schrijf dingen op, geef ook opmerkingen en vragen als ik daar behoefte aan heb, Maar die paar meiden vinden dat van niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je weet hoe jezelf in elkaar zit en je vind dat je gedrag kunt verbeteren en je doet er wat aan, zullen de meiden geduld moeten hebben. Je kunt dit ook bij hun laten, zei vinden wat, dat mogen ze kenbaar maken. Toch moeten ze er zelf ook mee kunnen omgaan. Een mens kan en hoeft zich niet naar ieders wensen te draaien. Als de opleiding van je verlangt mee te spreken en feedback te geven, is het handiger als je je daar in oefend