Waarom moet je fluiten als je bang bent in het donker?

Er wordt gezegd, zoals in een liedje van Samson en Gert, dat je moet fluiten als je bang bent in het donker.
Hoe kan fluiten je minder bang maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
4.2K

Het beste antwoord

Fluiten of zingen, kan allebei. Want als er dan andere wezens in de buurt zijn maar jou dus niet kunnen zien omdat het donker is, dan kunnen ze aan de muziektonen horen dat er een ander levend wezen aanwezig is. Dan blijven ze uit jouw buurt, en hoef jij dus niet bang te zijn dat er een te dicht bij jou zal komen. Zo werd het ook aangeraden toen wij naar Canada gingen als waarschuwing tegen beren: altijd geluid maken als je daar in wild gebied wandelt.
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je fluit in het donker, is het niet meer zo stil. Dit neemt al een groot deel van je angst weg!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als fluit of zingt in het donker word je aandacht afgeleid je hersens zich dan bezig met het fluiten of zingen en denk je niet zo geconcentreerd aan angst omdat het moeilijk is voor je hersens meerdere dingen tegelijk te doen.dus als je fluit of zingt concentreer je je op het fluiten of zingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door fluiten kon je de duivel verjagen, dat zat er achter. Vandaag de dag doe je gewoon het licht aan. Door te fluiten en te zingen laat je trouwens zien dat je helemaal niet bang bent: nonchalant doen, immers: kijk maar, ik doe stoer!