Ik heb het probleem, dat ik overal steeds vragen over blijf hebben. Dit is lastig en ook genant. Wat kan ik hieraan doen?

Ik heb het probleem dat ik over alles maar steeds vragen blijf hebben (maar dat zal iedereen vast al gemerkt hebben). :) Dit is heel lastig, maar ook enorm gênant. Het schijnt iets met mijn PDD-NOS te maken te hebben, maar ik weet niet precies hoe dit zit. Maar is er iets wat ik hiertegen kan doen? Alvast heel erg bedankt!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
1.1K

Antwoorden (2)

Wees niet te bescheiden. Door te vragen leer je wat. Maar als degene aan wie je je vragen stelt geirriteerd gaat reageren ga je misschien te ver.
Probeer eens of dit helpt: telkens als je wat wilt vragen stel je eerst jezelf de vraag: wil ik dit echt weten? En zo ja, wat ga ik met het antwoord doen dan?
Als je dat eerlijk doet met jezelf komt misschien de helft van de vragen niet door 'het filter'. En anderen zullen minder snel geirriteerd op je reageren, omdat je alleen maar vragen stelt die er toe doen.
10 jaar geleden
Wat je kunt doen is je vragen niet stellen, maar het antwoord proberen zelf op te zoeken, bijvoorbeeld via internet.
Kom je er dan echt niet uit, dan kan je ze altijd nog stellen.
Ik kan me heel vaag enigszins voorstellen dat de persoon aan wie jij jouw vele vragen stelt dit een probleem en lastig vindt, maar eerlijk gezegd zegt dat meer over hem/haar dan over jou.... Vragen staat vrij en voor mij getuigt het van een levendige geest en interesse.
Als je bedoelt, dat je op GV teveel vragen stelt: daar is GV voor!!! Zonder mensen die vragen stellen heeft deze site geen bestaansrecht.
Dus direct antwoord op je vraag "wat kan ik hieraan doen?": vooral doorgaan!! ;-)