hoe word ik weer helder van geest?

In kan mij voorstellen dat velen een periode hebben meegemaakt waar hun geest nogal van slag is geraakt. Waar onrust, ontevredenheid en angst uit is ontstaan. Vandaar deze vraag:

Welke manieren zijn er om je geest top fit te maken ?

- Rust / Helderheid
- Zelfverzekerdheid

- Tevredenheid
- Ontspanning

Antwoorden als sporten zijn niet ongewenst maar probeert u er a.u.b. wat dieper op in te gaan.

Mvg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
4K
Ritsuka
10 jaar geleden
Rust, reinheid en regelmaat. Niet te veel stress, geen drugs/drank gebruiken en een goed ritme aanhouden.

Antwoorden (3)

Rust: doe een retraite. Via Google vind je vele mogelijkheden daarvoor.
Helderheid: dit verkrijg je door studie, opleiding.
Zelfverzekerdheid: kom tot helderheid over je échte kwaliteiten of ontwikkel deze via studie. Dit vergt ten eerste een goed klankbord. Dat kan eens studie-keuzecoach zijn of een ander mens met heldere geest. Ga dan doen wat je goed kunt. Belangrijk is ook dat er mensen zijn die zien dat je het goed doet. Vraag mensen om feed-back. Mijdt omstandigheden (werk / vrijwilligerswerk) waarin er geen waardering wordt uitgesproken naar elkaar).
Tevredenheid: confrontatie met mensen die in ellendige omstandigheden moeten leven. Bijv een reis naar een 3e wereldland (of Roemenië) of een stage bij thuiszorg o.i.d.
Ontspanning: ontspannende massage is erg goed.
10 jaar geleden
Een cursus mindfulness volgen helpt om op een andere manier tegen dingen aan te kijken, om aandachtig in het hier en nu te zijn en om bewuster met je gedachten en gevoelens te leren omgaan.
Als je geïnteresseerd bent raad ik je aan om een cursus te volgen bij iemand die deskundig is, bijvoorbeeld een psycholoog. Het is namelijk een "vrij beroep", m.a.w.: iedereen kan zo'n cursus geven.
Wat info:
http://www.mindfulnessinfo.nl/mindfulness
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben zeer gelovig geworden en sindsdien heb ik vrede en liefde gevonden in mij. Nu komen enkel positieve mensen op mijn pad. Veel mensen bidden en er gebeurd niks met hun . Ze moeten God echt vertrouwen en zeker 100 % in hem geloven Ben zwaar ziek geweest maar ik geloofde op genezing in jesus naam. Nu heb ik enkel liefde en rust in mij.