wat is een mildere anti-depressiva met minder bijwerkingen?

wie heeft ervaring of de kennis. graag wil ik weten wat mildere anti-depresiva's zijn met minder bijwerkingen. graag bij naam evt merkstof

Toegevoegd na 3 uur:
veel last van overprikkeling. bijvoorbeeld liever geen muziek of tv aan vooral nicolodeon, van mij mag deze van de tv af. vooral behoefte aan rust. ook conversiestoornissen dit werd onderdrukt door mirthazapine wat fijn was, maar ik kwam er heel veel van aan (dit deed gewoon pijn, het ging te snel). Effexor geprobeerd, daar was ik heel ziek van. Lexapro kreeg ik angsten van... vandaar de vraag..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
11.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb wel eens gelezen over st jans kruid. Kun je gewoon in de winkel kopen en schijnt te werken bij milde deppresieve klachten.
fremar
10 jaar geleden
http://kruidjegezond.be/2010/09/sint-janskruid-tegen-depressie/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
magnesium
goeie voeding
goed slapen
wandelen door het bos
Allemaal zonder bijwerkingen. Met st janskruid wel oppassen, zeker beter dan veel andere middelen maar het is geen onschuldig kruidje.
http://www.depressie.org/behandeling/sintjanfaq.htm

Het beste antwoord

Hoi! Toen ik vroeger aan de pil was en depressieve ervaringen had, zei mijn gynaecoloog dat ik pyridoxine labaz moest kopen (was vrij verkrijgbaar) en het is gewoon vitamine b6. Dat heb ik ook genomen toen ik depressief werd na het stoppen met roken.
Dat hielp. Ik weet niet of het jou ook zal helpen, maar bespreek het eens met je arts.
Een ander alternatief is St Janskruid. Zie link.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Iedere antidepressiva heeft bijwerkingen en hoeveel je daar last van hebt en/of hoeveel de bijwerkingen opwegen tegen de werking van het medicijn, is per persoon verschillend. Wat voor de één het ideale medicijn is, is het niet voor de ander. Het is een kwestie van uitproberen onder begeleiding van de arts. Ik heb verschillende merken en werkzame stoffen geprobeerd. Ook ken ik veel mensen in mijn omgeving die verschillende merken/werkzame stoffen antidepressiva hebben geprobeerd of nog steeds gebruiken. De ervaringen zijn zeer verschillend.
Dus als mensen hier hun 'favoriete merk' gaan noemen, wil dat helemaal niet zeggen dat deze voor jou net zo goed werkt of net zo veel/weinig bijwerkingen heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Prim, dat is inderdaad niet te zeggen. Ieder lijf is anders, ieder persoon is anders, waar de 1 totaal geen bijwerkingen bij ervaart, heeft de ander een hele lijst bijwerkingen van het zelfde middel.
Deanxit is een middel tegen sombere stemmingen. Overleg het eens met je huisarts. Ik ken mensen in mijn omgeving die weigerden Efexor te nemen en Deanxit in de plaats kregen.